Dainese Laguna Seca helställ bra?

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Någon som har erfarenhet utav dessa ställ? Jag har varit och provat massa olika men hittade Laguna seca till ett vettigt pris dock kan jag inte testa det utan får beställa det. Jag har storlek 56 i dom andra Dainese ställen tror ni det kan skilja på detta stället?

MVH Alex

Dainese är fina grejor. Storlek 56 är ganska stort. Är du typ 190 cm eller väger bortåt 100 (eller både och) så borde det vara ungefär rätt.

Du säger att du provat en massa Dainese-ställ men är det en eller tvådelars? Min erfarenhet är att man behöver en storlek större på Dainese raceställ än deras likadana tvådelars.

Jag har ett Laguna Seca helställ i storlek 54.
Är 185/90 och det sitter som det ska på mig.

Jag är 181/76 kg och har strl 50 på mitt laguna seca, jag är jättenöjd med mitt ställ!

Är 1.87 väger 92kg. Jo jag har bara testat helställ så då ska det väl inte vara några större skillnader.

5500kr med frakt för ett Laguna Seca svart helställ måste väl vara bra pris?

Är Yamaha Center Helsingborg som säljer det.

Last edited:
På mig satt Laguna seca...rent ut sagt åt helvete. Kan bero på kroppsform men det va uteslutet för mig o ha et sådant! Köpte Berik helställ...visst dubbla pengarna men sitter 100 ggr bättre iaf på mig!:)

På mig satt Laguna seca...rent ut sagt åt helvete. Kan bero på kroppsform men det va uteslutet för mig o ha et sådant! Köpte Berik helställ...visst dubbla pengarna men sitter 100 ggr bättre iaf på mig!:)

Jag har testat lite olika ställ Dainese, Arlen ness, Alpinestar, spyke, Lindstrands.

Lindstrands var det som satt skönast men jag antar att dom andra måste anpassa sig efter kroppen lite bara.

Last edited:
jag testa ett laguna seca på yamacenter hbg...satt riktigt kass på mig....men då e jag 187 / 70 kg.... man bör nog ha ett högre bmi för att de ska passa bra!

Hmm okej får väl åka en liten sväng och kolla på det då. Några andra bra mc firmor runt Helsingborg?

Hmm okej får väl åka en liten sväng och kolla på det då. Några andra bra mc firmor runt Helsingborg?

Det är väl bara att köpa stället! du får ju skicka tillbaks det är öppet köp som gäller. Passar det inte så är det bara att skicka tillbaks. Men du behöver inte oroa dig som det du skriver så kommer det att passa som en fläskläpp! Detta ställ är ett av Dainese värsta!! Lycka till:tummenupp

Vilka mc butiker i Sthlm har bra sortiment på kläder?

Mc-varuhuset har Dainese ställ i sthlm, Lelles i Uppsala också. Har klotat med ett Dainese laguna seca ställ och funka bra. Nu har jag ett 2 delat Dainese.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...