Daihatsu HiJet som transport?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Såg ett avsnitt av MTV:s Pimp My Ride där de fixade till en Daihatsu HiJet: http://www.mtve.com/common/mediaplayer/playMedia.php?TrackId=189&StreamTypeId=2

Förutom att den ser ut som den har krympt i en biltvätt så slog det mig att den borde passa perfekt som transporterare av hojen till bandagar.
Verkar vara tidiga 90-talare som hade det krympta utseendet.

Därför undrar jag nu två saker som någon kanske kan svara på:
1. Någon som vet om en normal sporthoj får plats där bak?
2. Såldes Daihatsu HiJet i Sverige?

Bifogar en bild på en modifieradversion :zpy: samt originalet.

Bifogat

• daihatsuhijet_moddad_800.jpg
    daihatsuhijet_moddad_800.jpg
    121.5 KB · Visningar: 183
Den får man inte in hojen i, väll.. Jag har sett en sådan. Och med tanke på hur llite utrymme jag hade fritt bakåt på min Vw transporter så tvivlar jag.

/Joakim

Ja.. får säkert plats med en båge i den.

Men det är ju en liten symaskinsmotor i den, så det kommer ta lång tid att åka till och från banan...

Pålle skrev:
Den får man inte in hojen i, väll.. Jag har sett en sådan. Och med tanke på hur llite utrymme jag hade fritt bakåt på min Vw transporter så tvivlar jag.

/Joakim
Kolla hur smidig Jorpes racebuss numera är, en liten mysig Polo rymmer lätt en racehoj :tummenupp

Bifogat

• DSCF0007_small.jpg
    DSCF0007_small.jpg
    57 KB · Visningar: 292
Den såldes i Sverige under det fyndiga namnet Columbus(s) och jag körde en sådan en sommar i början av nittiotalet ( catering ).

Jag måste säga att den var grym! DUBBLA skjutdörrar, en jättestor taklucka och en flexibel inredning, när den skar beställde chefen en ny motor, när jag kollade på fakturan visade det sig att samma motor ( 3-cyl boxer ) sitter orginalmonterad i Amerikanska Greyhoundbussar. Som drivmotor till luftkonditioneringen :D

Jag fick även, om jag ville, försöka välta den då chefen var trött på den. Det gick inte så lätt som jag trodde, boxermotorn ger en låg tyngdpunkt.

Vi åkte fem pers i den till Trysil i Norge bla. Gick jättebra.

Ööhhh..och nu till själva svaret. Nej, det ryms ingen hoj i den. Kanske om man tar bort passagerarstolen, dessutom sitter motorn bak = hög lasttröskel.

Den är RIKTIGT liten, den bilen.

Chronic skrev:
Den såldes i Sverige under det fyndiga namnet Columbus(s) och jag körde en sådan en sommar i början av nittiotalet ( catering ).

Ööhhh..och nu till själva svaret. Nej, det ryms ingen hoj i den. Kanske om man tar bort passagerarstolen, dessutom sitter motorn bak = hög lasttröskel.

Den är RIKTIGT liten, den bilen.
Tackar! :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Kolla hur smidig Jorpes racebuss numera är, en liten mysig Polo rymmer lätt en racehoj :tummenupp
Jo men visst!
Då kan man lika gärna skicka hojen som Företagspaket :D

*/ ?>
Back