Dags för ny hjälm!

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
Tjenare, tänkte inhandla en ny hjälm till våren och behöver lite tips och hjälp.
tänkte antingen köpa crosshjälm + googles alt. hybrid hjälm typ Icon Variant.
provade ett par crosshjälmar på mc mässan och tyckte att Airohs hjälmar var skönare.
gärna om någon kan komma med lite egna tankar.
Någon som har en Icon variant och något att säga om den?, även kollat på shoei's hjälm tycker dock den är mkt fulare.
Vilka internetbutiker säljer billiga hjälmar (utomlands?).
Om jag nu köper en crosshjälm vilka googles ska man ha? finns det utbytbara visir? typ spegel/mörka.
MVH Fredrik :)
passar säkert bättre i utrustnings delen utav forumet isf. får någon mod flytta på den :confused:

Airoh: Ja
Utbytbara glas: Ja

Airoh har generellt mindre glugg så man får hitta ett par goggles som passar, prova i butik helt enkelt!

ok får väl ta och köpa hjälmen först då, var är airoh hjälmarna billigast? Usa? england?
vilka billiga och bra hemsidor finns det som säljer airoh hjälmar framförallt?

Köp en hjälp som passar ditt huvud.:tummenupp
köper du en krosshjälm så komplettera med glasögon (och öronproppar vid gatbruk)

Suomy all day :) 1000g känns knappt att du har den på dig :)
Du ska ju helt klart testa hjälmen.Köpa på nätet kan vara lite chansning.

hade tänkt prova i butik och sedan köpa på nätet om jag hittar det billigare där, någon som vet nån bra online sida med hjälmar?
öronproppar använder jag redan :)
suomy ska jag helt klart kolla upp!:tummenupp

Airoh Aviator och terminator serien är sjukt snygga. Jag ska köpa en terminator när det närmar sig leverans på hojen. Blir nog ebay.co.uk för min del, man sparar ca 1000kr på terminator serien och upp mot 2000kr på Aviator serien jämfört med att köpa den i Sverige.

Dragon NFX glasögon är ju sjukt snygga och enkelt att byta linser mm. Men det verkar inte vara nån som testat dom här iaf, för det har inte svarat nån i en tråd jag starta om dom.
Såna ska jag nog köpa iaf:-)

Airoh Aviator och terminator serien är sjukt snygga. Jag ska köpa en terminator när det närmar sig leverans på hojen. Blir nog ebay.co.uk för min del, man sparar ca 1000kr på terminator serien och upp mot 2000kr på Aviator serien jämfört med att köpa den i Sverige.

Dragon NFX glasögon är ju sjukt snygga och enkelt att byta linser mm. Men det verkar inte vara nån som testat dom här iaf, för det har inte svarat nån i en tråd jag starta om dom.
Såna ska jag nog köpa iaf:-)

airoh terminator.1.jpg Har haft,, Men Köp Aviator istället är i en klass för sig,,,Skönare :tummenupp lite men Mycket bättre val, har en själv stor skillnad sitter som ett Smäck. visst terminator är snygg/men men :banana

har airoh aviator grym hjælm o passform.
funderar på att køpa en till aviator..
just nu har jag scott hustle mx briller.
har bestællt 100% racecraft briller før att
testa om dom passar i min hjælm.
kommer med uppdatering angående det till
veckan.:tummenupp

Här är min senaste.Suomy Lazy boy.sjukt snygga och sköna :)

suomy.jpg

jag köpte en Airoh terminator från dirtbikebitz.com 2600:- med frakt, beställde den först från en svensk sida med fri frakt och retur och kolla storleken :)

Många svenska sidor som har rea och utförsäljning nu så man kan fynda.
Köpte min X-lite för 2600:- (ordinarie pris 5495:-) på lellesmc.se.
Annars så finns ju 24mx.se motoaction.se ridestore.se
xlite.jpg

har variant och tycker den är bra men inte riktigt värd 3500:-

fladdrar rätt mycket när det går lite fortare.. de skryter lite med "vindtunneltestad" osv osv men är inte att jämföra med vanlig kruka

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti