Dags för däckbyte men vilket???

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Hallå alla inbitna!

Nu, efter ca 800 mil, är det dags för ett nytt bakdäck på bettan... Känns inget kul nu när corden börjar titta fram! :3freak

Har just nu ett Michelin Pilot Sport som var originalmonterat. Imorgonbitti är det hög tid att byta till ett nytt - men jag undrar vilket man bör köpa?! :va

Jag kör inte bana och är inte direkt den som ligger och skrapar i varje kurva, så ett raceslick är inte direkt det jag behöver. Bra fäste på torr väg och livslängd i en bra kombination eftersökes alltså.

Alla tips mottages tacksamt! :)

Lucius skrev:
Hallå alla inbitna!

Nu, efter ca 800 mil, är det dags för ett nytt bakdäck på bettan... Känns inget kul nu när corden börjar titta fram! :3freak

Har just nu ett Michelin Pilot Sport som var originalmonterat. Imorgonbitti är det hög tid att byta till ett nytt - men jag undrar vilket man bör köpa?! :va

Jag kör inte bana och är inte direkt den som ligger och skrapar i varje kurva, så ett raceslick är inte direkt det jag behöver. Bra fäste på torr väg och livslängd i en bra kombination eftersökes alltså.

Alla tips mottages tacksamt! :)

Pröva ett Michelin Pilot Road eller Pirelli Diablo Strada, dom har lite hårdare blandning än tex Pilot Sport och vanliga Diablo, men de funkar utmärkt vid aktiv körning och på bana också om man inte ska jaga rossi.
Du får ut många fler mil ur dom däcken. Det är iallafall mina erfarenheter.

Yoshi_gixxeRR skrev:
Pilot Power :7peta

.../Yoshi

Pilot Power, det är väl ännu mer suddigumsblandning än Sport?! Håller ca 4-500 mil? Eller har jag fel?

Har dock hört bra om däckets förmåga på bana men jag kommer nog inte köra bana som det ser ut!

Diablo är det många som rekomenderar. Det däcket har även vunnit massor av "vägtester". Jag antar att det håller runt 6-800mil det med.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park