Dagens tusenkubikare gårdagens dröm?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
"All those years spent wondering what it would be like to ride a top level superbike. Those bikes that weighed so little and made so much horsepower. Those bikes with the phenominal brakes, and the lithe handling of smaller machines.

Now we know. The new 1000cc superbikes from Japan offer performance very close to superbikes, even current superbikes. Witness the lap times in the AMA Superstock class at Daytona from slightly modified R1s, ZX-10Rs and GSX-R1000s. Right in the hunt with the best lap times from the superbikes - that feature far greater modification."

Källa

Är själv på g att köpa en Thunderace och har kollat lite tester på nätet. Jag fick reda på att man faktiskt körde Isle of Man med denna ett tag. Utvecklingen går framåt...

Lurch skrev:
Är själv på g att köpa en Thunderace och har kollat lite tester på nätet. Jag fick reda på att man faktiskt körde Isle of Man med denna ett tag. Utvecklingen går framåt...

Yamaha FJ1100 var en superbike när den kom. Nuff said....

Nu ska ni inte klaga ner på Heffaklumpen jag åkte ifrån många R1 med den. Det handlar mer om vem som är bakom styret...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien