Dagens kvällsträning 28/8 på Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
7 st licensförare kom det idag, varmt och torrt men väldigt få som kör, Ducceklubben hade hela 93 hojar som körde hela dagen fram till 16.00.

Hur kommer det sig att det är så dåligt intresse bland licensförarna?

Med tanke på att det är så få TR tillfällen på Knudan så lär det knappast bli fler om det inte kommer mera folk och kör.

GSXR1100R skrev:
2416533 7 st licensförare kom det idag, varmt och torrt men väldigt få som kör, Ducceklubben hade hela 93 hojar som körde hela dagen fram till 16.00.

Med tanke på att det är så få TR tillfällen på Knudan så lär det knappast bli fler om det inte kommer mera folk och kör.

Hade stannat o kört om inte mina däck tagit slut på heldagen... :(

GSXR1100R skrev:
2416533 7 st licensförare kom det idag, varmt och torrt men väldigt få som kör, Ducceklubben hade hela 93 hojar som körde hela dagen fram till 16.00.

Tja...
nr 1: Sitter i Nyköping o jobbar...
Nr 2: Packa hoj o all utrustning o stessa iväg för att betala 100:- för 2X20 min.. nä.. det är inte intressant längre.. tyvärr... Förutom när det är inför
en tävling, typ SMet.. men annars.. nä

Bennybåge skrev:
2416594 Tja...
nr 1: Sitter i Nyköping o jobbar...
Nr 2: Packa hoj o all utrustning o stessa iväg för att betala 100:- för 2X20 min.. nä.. det är inte intressant längre.. tyvärr... Förutom när det är inför
en tävling, typ SMet.. men annars.. nä

Är det bara 40 min körning på en träning?

Hur är uppläget på en träning? Finns det tränare eller är det bara å nöta varv efter varv och försöka lära sig själv?

Mängden körning står inte i proportion till tiden för att packa. Skippa amatörerna och kör ren licensträning med öppen depå så kommer folket.

Kolla på LMS de upplägget fungerar bra och är väldigt enkelt.
Dessutom e det ofta väldigt många som är där o kör...

Skadad, annars hade jag helt klart kommit.
Då blev det extra mkt kört för er få som var där, utan trafik å så.

sunkan skrev:
2416691 Kolla på LMS de upplägget fungerar bra och är väldigt enkelt.
Dessutom e det ofta väldigt många som är där o kör...
Ja det vet jag, LMS har kanonbra träningar och dessutom nästan varje tisdag.

HMS har begränsat med TR kvällar eftersom dom hyr banan av MRK, det blir dålig ekonomi att hyra en bana om det inte kommer tillräckligt med förare.

Moment 22.....

GSXR1100R skrev:
Prislappen står inte i proportion till antalet minuters körning. Tyvärr...

Får se om jag löser ut licensen nästa år kanske. Fast, det beror helt på om det blir några träningar alls nästa år. Lät väldigt dystert i utskicket...

Nr:18 skrev:
2416679 Mängden körning står inte i proportion till tiden för att packa. Skippa amatörerna och kör ren licensträning med öppen depå så kommer folket.

Nått i den stilen ja.

Förarna vill ju inte dra ihop allt sitt shit o åka till banan bara för 2x20 min.
Speciellt inte om man bor en bit bort.

Nått i stil med söndagar 11:00-17:00 hade varit bättre men vet att det alldrig kommer bli verklighet med dagens ägare.

GSXR1100R skrev:

Ville komma, men skulle passa barn. Men som andra också sagt, så vore de bra med lite mer körtid på en stk kvällsträning. Lite oftare vore också bra, så blev det mer rutin liksom.

ville också köra men är fortfarande besviken sen sm -deltävlingen på TL
så jag bojkottar stället tills vi förare i klubben fått en offentlig ursäkt för den misserabla tillställningen som TL bjöd på vid senaste SM-deltävlingen.

det brukar väl stå att det bara är träning för medlemmar titt som tätt också, så åtmistone jag har slutat att ens kolla om det är träningar på den banan för jag antar att man inte får köra iallafall.
Fixa en kalender med enbart MC träningar på hemsidan. TR=TilläggsRegler, inte TRäning..
det finns folk som åker 30mil enkel väg för att träna hos LMS, varför? På en kväll är det ca 12x15min pass (oftast 2 grupper som delar på dom) för 250kr (eller 50kr som LMS medlem med träningskort)
LMS RR "hyr" också banan, träningsavgiften går direkt till huvudklubben (förutom 50kr/anmäld).
Sköter vi våra träningar så får huvudklubben mer pengar, inte LMS RR.

Säg att det är 60st där en kväll så blir det 12000kr i banhyra

Skulle jag åka till knudan o träna 2x20min? absolut inte

Last edited:
Personligen tycker jag inte det är värt att ta en halv dag ledigt från jobbet för att åka 2*20 min. hade det varit möjligt att lägga träningen på helgen så hade det varit en annan femma!

håkan skrev:
2417713 det brukar väl stå att det bara är träning för medlemmar titt som tätt också, så åtmistone jag har slutat att ens kolla om det är träningar på den banan för jag antar att man inte får köra iallafall.
Det kravet kommer att försvinna nästa år, alla ska ha rätt till att träna på samtliga banor.

sist det var kvällsträning så var det 5st i en grupp och ca15 i en annan
Det blir mindre tid att träna på när det blir så

GSXR1100R skrev:

Du har väl redan förstått varför ingen vill/har lust att bemöda sig med att åka 2x20 minuters träning på en sådan bana. Det är helt enkelt för lite tid.
Då springer jag hellre en väda i kvarteret. Det är för mycket besvär för det lilla det ger. Skapa bättre träningspass (längre, billigare och oftare) så kommer intresset att öka. Skippa den kombinerade träningen tillsammans med bilar och titta lite på hur andra klubbar/banor sköter det.

Du skrev moment 22.
Det stämmer väl inte riktigt.
HMS har väl bäddat för detta själva?
Det är inte vi som VILL träna som bestämmer hur upplägget ser/ska se ut.
Kör bilar för sig och hojar för sig(olika dagar).
Längre träningspass.

My 2 cents
/Johan

bissmark skrev:
2418597 Du har väl redan förstått varför ingen vill/har lust att bemöda sig med att åka 2x20 minuters träning på en sådan bana. Det är helt enkelt för lite tid.
Då springer jag hellre en väda i kvarteret. Det är för mycket besvär för det lilla det ger. Skapa bättre träningspass (längre, billigare och oftare) så kommer intresset att öka. Skippa den kombinerade träningen tillsammans med bilar och titta lite på hur andra klubbar/banor sköter det.

Du skrev moment 22.
Det stämmer väl inte riktigt.
HMS har väl bäddat för detta själva?
Det är inte vi som VILL träna som bestämmer hur upplägget ser/ska se ut.
Kör bilar för sig och hojar för sig(olika dagar).
Längre träningspass.

My 2 cents
/Johan
Billigare än 100:- (med bilarna) eller 200:- (endast MC) är orealstiskt, har man inte råd med 100:- så ska man inte hålla på med RR.

Vi införde redan i våras att vissa kvällar är endast MC men du kanske har missat det.

Öppen depå vore kalas men TL vill inte ha det så pga blandningen med Amatör, B samt A förare.

HMS äger inte Knudan, dom hyr den av MRK till ett ganska saftigt pris.

HMS går redan nu back på nästan alla träningar och du vill att dom ska vara oftare, längre och billigare.....

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul