Dagens Goda Gärning-tråden

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ja, har ni gjort ngt snällt?

Det har jag gjort två dagar i rad, & det är faktiskt inte så dumt, man mår bra när man gjort det & man gör främmande människor glada & ger dom lite hopp om mänskligheten. :)

Igår hjälpte jag ett pensionärspar vid en biltvätt som inte fick det att funka med sitt tvättkort, jag hjälpte dom & förklarade, dom var hur glada som helst över hjälpen & åkte hem med ren bil.

Idag var jag på OKQ8:as GDS-hall (som dom för övrigt gör så käck TV reklam för just nu..)
Hade ställt min bil på lyften, går in i butiken för att be om nyckel till lyften när jag hamnar mitt i en ordväxling mellan kund & kassör, han gormade & sa att han hade försökt byta glödlampan på sin bil i 40 minuter & bad om hjälp, men icke!
Vägg i vägg ligger en bilverkstad som han hade frågat om hjälp, deras svar var "boka en tid" :död

Killen var inte så trevlig, men jag fick känslan av att det var anda saker i livet som han var förbannad över, så jag gick fram till honom & hjälpte till
Hans ord när vi skildes åt var "kul att någon byr sig i alla fall"

Tänk på det gott folk! hjälp till!
Det är faktiskt ganska trevligt. :tummenupp

I fredags när jag skulle kliva av flygbussen i kallinge stod det en liten tant på 70-80 bast och hade stora problem med sin resväska, den såg ut att vara för tung för henne, så jag frågade om hon ville ha hjälp. Och såg närmast chockad ut när hon tittade upp och såg en nästan 2 meter lång, långhårig, skäggig herre i svart långrock. Men hon tackade ja till hjälpen, och var riktigt glad nedanför trappan. :)

Annars håller jag upp dörren åt folk och sånt där som ingen gör nuförtiden längre.

Släpper alltid över folk vid övergångsställen när jag kommer på hojen med, det verkar de alltid bli sådär skojigt förvånade av. :D

Rolig tråd, med tanke på att jag precis hjälpte en rullstolsbunden att få sitt paket smör som stod längst upp på hyllan!

Hon satt där i sin rullstol och kikade drömmandes upp mot sitt lilla lätt&lagom paket, så jag kunde inte motstå impulsen att gå fram och fråga om hon ville ha hjälp :)

Är i stort sett ingen som bryr sig om folk längre annars tycker jag... alla bara tjötar i telefon, lyssnar på musik eller låtsas som att de inte hör när någon ber om hjälp...

Köpte en majblomma av en kille på sisådär 9-10 bast, den kostade 10kr men fick 50 spänn. Det gjorde hans dag efter att ha stått i butiken utan att en jävel köpt!

Höll upp dörren för granntanten idag :tummenupp

Annars har jag mest gått och vart sur :smasha

Körde inte på gubben som körde ut framför mig, eller kvinnan som bestämde sig för att korsa min körväg, utan att ens bry sig om att jag kom.

Jag gav fan i att preja en idiot av vägen idag när han skulle köra om mig fast jag blinkade för vänstersväng på en väg där man gör vänstersväng. Men det ryckte i ratten men det var jobbarbilen och det är jobbigt att gå till kunderna med sågar och skit.

Fast förra veckan var jag riktigt snäll faktiskt, på riktigt. Jag gav ett fyllo en tjuga när det saknades 6 kronor när han skulle köpa ett sexpack öl på Coop, han hade dessutom pantat burkar för att skramla till det men räknade väl inte med panten på den nya ölen :D
Han ville till och med ge tillbaka pengarna som blev över, då fick jag hopp om mänskligheten för en millisekund...

Hjälpte ett gammalt par få igång sin skrivare igår, fick iof en flaska rött för det så det kanske inte räknas.

:fakta Huvudet på spiken!

Det handlar om ren och skär omtanke för mina medmänniskor på forumet.:krama

Om man nu ska ljuga, skall det vara trovärdigt! Se exempel nedan:

Äckligt! Jag gör bara goda gärningar om det är hundraprocentigt att ingen får reda på det.

Vad var det som kunde hålla denne fontän av impertinenta inlägg borta under denna ansenliga tidsrymd? Jag vill veta!:4skrika

Jag gör goda gärningar varje dag. Och jag får betalt för det med. Det ni ;) Jag är omtyckt av pensionärerna med. Säger de iallafall. De kanske är som alla andra i min ålder. Men de tror jag inte om dem =)

Brukar alltid hjälpa till om de behövs

Blir sugen att införa en årlig "evil day" där det är fritt att djävlas med allt och alla just den dan. :cdevil

Gör så mycket goda gärningar om dagarna att jag inte ens kan hålla räkningen ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT