loser
Född förlorare
Satt på mitt lokala frukosthak och bläddrade i DN i morse, lade märke till 2 helsidor samt en ledare som handlade om MC. Ledaren hade jag inga synpunkter på trots att han gnällde rätt friskt på "busandet" med MC på olämpliga ställen, men det får man ta, det gör "vi" titt som tätt (därmed inte sagt att det är försvarbart). Sedan kommer vi till ett 2 sidigt reportage av och med Viggo Cavling om våndorna att ta mc-kort och lite allmänt snack. Bläddrade igenom den artikeln, tyckte den var småtrevlig tills man kommer till slutet av artikeln, där det står något i stil med:
Sverige är ett land med kubikhysteri, vilket är synd, för ju mer hästar samt sportigare motor, desto större risk att man kör ihjäl sig!?!?!?!?!?!?!?
Så nu är vi tillbaka vid att det är cykeln och inte föraren som är farlig för sitt och andras liv. När etablerade krönikörer / redaktörer (till råga på allt även en mc-broder) uttalar sig på detta sätt så undrar man vart det kan tänkas sluta.
Hittar jag artiklarna, länkar jag dem senare.
//D
Sverige är ett land med kubikhysteri, vilket är synd, för ju mer hästar samt sportigare motor, desto större risk att man kör ihjäl sig!?!?!?!?!?!?!?
Så nu är vi tillbaka vid att det är cykeln och inte föraren som är farlig för sitt och andras liv. När etablerade krönikörer / redaktörer (till råga på allt även en mc-broder) uttalar sig på detta sätt så undrar man vart det kan tänkas sluta.
Hittar jag artiklarna, länkar jag dem senare.
//D