Dagens Blocket...

• Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
De där proffsigare varianterna kostar så mkt, helt sjukt. Tycker det spårar ur liksom. Man köper en liten cross för att lattja med för en spottstyver. Förslagsvis från typ kina. Men när det blir större och större ska det alltid komma "proffsgrejer" som kostar multum. De är säkert jättebra, men det är ju fortfarande en luftkyld liten sävlig enstånka!? Och fjädring m.m. är ju inte direkt optimal, kolla bara på vinkeln på den korta svingen..

hehe....om man har lite undanstoppat så är de ju inget...:D

Men som sagt jag ser de som leksak, lite väl dyrt.

Men de handlar ju om intresse.

42 lök för titanventiler? För så mycket pengar skulle jag kunna tänka mig fila (för hand) till ett set ventiler av en homogen rundstång.

andersbrink skrev:
2489219 42 lök för titanventiler? För så mycket pengar skulle jag kunna tänka mig fila (för hand) till ett set ventiler av en homogen rundstång.

Hehe ja precis, tror det bara är tre till antalet också! :näsblod Men måste vara motorn som menas eller?

wheelie82 skrev:
2489125 De där proffsigare varianterna kostar så mkt, helt sjukt. Tycker det spårar ur liksom. Man köper en liten cross för att lattja med för en spottstyver. Förslagsvis från typ kina. Men när det blir större och större ska det alltid komma "proffsgrejer" som kostar multum.

Ja för det är ju inte så att Kina-varianterna är (sämre) kopior på ett mycket bättre orginal...

Mer info om motorn kan hittas här. http://www.hondaminitrail.com/XR50.html

P660thum.jpg

$4750.00

New Complete Kitaco 124SE Performance motors. Kitaco 3-Speed tranny, Kitaco new manual clutch. Can be ordered with Titanium valves, Inner rotor or no ignition. This is the same monster motor that will be featured in the up coming Transworld Motorcross and PITRACER AND NOW MINI MOTO MAGAZINE. Assembled in the US. "ULTIMATE BIKE BUILD UP".

Tror jag hoppar över den.:näsblod

Pålle skrev:
2489239 Ja för det är ju inte så att Kina-varianterna är (sämre) kopior på ett mycket bättre orginal...

Visst är det billiga kopior, men ska man åka liten cross seriöst varför inte åka kx85 eller liknande? Jag kan inte uttala mig om de dyra cyklarna då jag bara testat en kinahoj. Men kan ändå inte fatta varför man lägger mer än tio ggr pengarna på en hoj som fortfarande är en "ploj-hoj"

Hade den stått "tjejkörd" hade jag slagit till direkt. Som alla vet så motiverar ju det vilket pris som helst.

Last edited:
haha, f*n vad sorgliga vissa är, för dom pengarna har dom ju råd o köpa ett liv ju? eller han som säljer "stunt" fiddyn kan ju nästan bygga en stunt motorcykel för dom pengarna:va

ps. för dom summorna skulle man kunna utveckla chassi och motor bra mycket mer, dessutom va ingen av dom särskilt snygga, ja menar man har sett snyggare fiddys...:rolleyes:

//Lukas

Lucci skrev:
2489311 haha, f*n vad sorgliga vissa är, för dom pengarna har dom ju råd o köpa ett liv ju? eller han som säljer "stunt" fiddyn kan ju nästan bygga en stunt motorcykel för dom pengarna:va

ps. för dom summorna skulle man kunna utveckla chassi och motor bra mycket mer, dessutom va ingen av dom särskilt snygga, ja menar man har sett snyggare fiddys...:rolleyes:

//Lukas

Ja de är nog lika sorgliga som vi som betalar över två lök i månaden för att försäkra våra moppar.

Intresse är intresse och inte mkt mer med det.

Visst en kina för 4-5k är kul tills den går sönder, alla polare köpte sådana första året ( de sålde de stora crollarna för ett billigare alternativ med mindre skador )

Andra året alla Fiddy kompisar köpte nya kina men nu med en prislapp på ca 12k för att få justerbar fjädring osv osv.

Någon köpte en med alu ram för 17k

Då ska det tänkas på att de är hobby åkare på hemmabyggd jordbana.

Så ni kan ju tänka er vad de som tävlar lägger ner? Visst extrema priser men extrema intressen.

I USA kör många 50cc Honda att kitta en sån kostar inte gratis heller för den delen.

Jag skulle aldrig lägga dessa pengar på en fiddy men är heller inte förvånad att det kostar :)

Över 40000 för en glorifierad och upphottad minihonda-motor? Vad tar de ur den, 10 häst, 15? Varför inte bara köpa en bättre begagnad 4-taktscross? Idioti!

jag förstår mig inte på dom här små skithojarna överhuvudtaget. om jag fick en sån här hoj gratis skulle jag inte ens provköra den. vad är det som är kul med dom? att dom är så små att sittställningen blir extremt obekväm? att dom är slöa så in åt helvete? att man ser ut som en megatönt när man åker runt på dom?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti