Dagen D............

Chriz

Damer i tajta helställ gör min dag...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Ktm 690 Sm Prestige-07
Var för en exakt vecka sedan överlycklig ägare av en Yamaha R6-01.
I lördags var jag ute med en god vän på bogesundsvägen och blev där prejad av en bil, bilen smet dessutom och mina skador kvarstår.
Var tvungen att lägga ner hojen för att undvika ev krock med bilen.
Han tog ut svängen och det fanns ingen plats kvar för mig!
Är tvungen att skriva av mig lite, är så fruktansvärt ledsen....:confused:

Nu till frågan?
Jag har bara halvförsäkring, vad kan jag göra, kan jag få någon hjälp över huvudtaget av bolag eller annat.
Har min vän som vittne men vet bara att det var en Silver Bmw 3-serie (E46).
Han höll också på att bli prejjad men var redan inne i kurvan och lyckades passera bilen utan skada!
Ligger dessutom hemma med blödning i tumme och handled
HJÄLP!!!!!!!!!

Vh Chriz

Chriz skrev:
2489236 Var för en exakt vecka sedan överlycklig ägare av en Yamaha R6-01.
I lördags var jag ute med en god vän på bogesundsvägen och blev där prejad av en bil, bilen smet dessutom och mina skador kvarstår.

Nu till frågan?
Jag har bara halvförsäkring, vad kan jag göra, kan jag få någon hjälp över huvudtaget av bolag eller annat.
Han höll också på att bli prejjad men var redan inne i kurvan och lyckades passera bilen utan skada!
HJÄLP!!!!!!!!!

Vh Chriz

ringde ni inte till polisen??
om det inte är försent så kanske det går att anmäla!

Vilket arsle! :mad:
Krya på dig och hoppas du får tag i förövaren
Det sura är att hur många silverfärgade E46or finns det inte?

Jag har aldrig tyckt om BMW...

Det är tisdag nu.... kan ju tänkas att polisen eller försäkringsbolag tror att du kommit på historien i efterhand.... just för att få ut pengar i efterhand när du har halvförsäkring...
Det må vara sant, men jag tycker det låter skumt att man inser på tisdagen att man borde göra något.... Jag hade varit skogstokig om någon prejat mig och anmält direkt... Och låtit polarn försöka hinna ikapp bilen för att ta reggnr(om man inte är allt för skadad)

Tur att det inte slutade värre i alla fall.... Krya på dig!

Last edited:
Chriz skrev:
2489236 Var för en exakt vecka sedan överlycklig ägare av en Yamaha R6-01.

Nu till frågan?
HJÄLP!!!!!!!!!

Vh Chriz

Hmmm... BMW(E46) med snubbe som inte kan köra och som skiter i andra!!!
Låter som en helt "Vanlig" Södertälje bo tycker jag:mad: (obs!!! väldigt religiösa med kors i bilen)

(s)pökrider skrev:
2489967 Hmmm... BMW(E46) med snubbe som inte kan köra och som skiter i andra!!!
Låter som en helt "Vanlig" Södertälje bo tycker jag:mad: (obs!!! väldigt religiösa med kors i bilen)

Kan instämma om din åsikt för du menar väl killarna som tror att dom äger stan??

POLISANMÄL det ändå! Du får väl förklara för polisen varför du inte gjort det(om du vet...). Jag hade gjort det samma dag.

Usch va trist, önskar att detta aldrig händer mig men räknar samtidigt med att det gör det en dag! Hade du kraschpuckar på hojen? Vad är det för prylar som pajat?
Tror inte du kan göra så mycket mer än att bita i det sura äpplet och laga hojen för egna pengar. Kolla delar på SH, skroten, blocket etc. för att få ner kostnaderna.

Har svårt att tro på att trafikförsäkringsföreningen skulle betala ut, särskillt som det är din polare som är vittnet.

Förresten utrustning (ställ, hjälm etc.) kan du oftast ta ut på hemförsäkringen (de kräver ofta kvitto) vilket är bra eftersom det brukar vara lägre självrisk där.

Krya på dig:)

Last edited:
Back