Daelim hjälp!

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha Tzr
Hej alla sporthojare!

Sm jag tidigare nämt så ska ja skaffa ig en 4-takt och funderar på nån utav daelims custom/touring modeller då hela familjen ska ha den¨.

Det ja undrar är

1. Har dom duglig accelration om man jämför me min strypta Tzr
2. Finns det strypningar/hur tar man bort dom
3. Hur fort brukar dom gå strypta/ostrypta
4. Är dom driftsäkra
5. Trimdelar....finns de,hitta lite på grwize
 
1. Nej
2. Nej
3. Högst 100
4. Nej, jag tror att dom går under betäkningen kines dvs ingen verkstad vill röra dom för då får dom skit för att dom rasar.
5. Högst troligt nej.
 
prulle skrev:
2360321 1. Nej
2. Nej
3. Högst 100
4. Nej, jag tror att dom går under betäkningen kines dvs ingen verkstad vill röra dom för då får dom skit för att dom rasar.
5. Högst troligt nej.

Fan e dom så sega..... trimdelar finns en del har ja sett och varför skulle dom rasa :tungan och finns de inga strypningar alltså..
 
_Timpa_ skrev:
2360304 Hej alla sporthojare!

Sm jag tidigare nämt så ska ja skaffa ig en 4-takt och funderar på nån utav daelims custom/touring modeller då hela familjen ska ha den¨.

Det ja undrar är

1. Har dom duglig accelration om man jämför me min strypta Tzr
2. Finns det strypningar/hur tar man bort dom
3. Hur fort brukar dom gå strypta/ostrypta
4. Är dom driftsäkra
5. Trimdelar....finns de,hitta lite på grwize

1: vet inte hur snabb din tzr är, fast en 4-t med 10 häst är oftast lika snabb som en gammal 2-t med 15 häst :)
2: Nej.
3: 100-110
4: JA!
5: Ja, du får dock räkna med att köpa det från något annat land. Mitt kommer från thailand:lol Det prisvärdaste trimmet till 4-t är ny kamaxel (som öppnar ventilerna mer). Ger dock bara effekt på toppen, av min erfarenhet.
 
_Timpa_ skrev:
2360323 Fan e dom så sega..... trimdelar finns en del har ja sett och varför skulle dom rasa :tungan och finns de inga strypningar alltså..
Fondala vet nog bättre än jag men det jag skrev va almänt om kines moppar.
 
prulle skrev:
2360321
4. Nej, jag tror att dom går under betäkningen kines dvs ingen verkstad vill röra dom för då får dom skit för att dom rasar.

vad är det för skit snack? :4skrika


edit: :lol
 
Last edited:
Gondala skrev:
2360331 1: vet inte hur snabb din tzr är, fast en 4-t med 10 häst är oftast lika snabb som en gammal 2-t med 15 häst :)
2: Nej.
3: 100-110
4: JA!
5: Ja, du får dock räkna med att köpa det från något annat land. Mitt kommer från thailand:lol Det prisvärdaste trimmet till 4-t är ny kamaxel (som öppnar ventilerna mer). Ger dock bara effekt på toppen, av min erfarenhet.

Tack e kamaxeln svår att byta kolla även på ett effekt men de kosta 319 euro.... vad ska man mer satsa på för trim ,fast egentligen ska en custom inte gå sä j*vla fort, 100-110 räker bra på en sån, min tzr har ju 11kw så daelim borde ju va någorlunda vettig i axxet då det e riktig j*vla ketcupeffekt på tzr:en..

p.s: Men man vill ju ändå ha bra fart och axx i den idiot som man e..., vet ni nån sida me trim?
 
_Timpa_ skrev:
2360345 Tack e kamaxeln svår att byta kolla även på ett effekt men de kosta 319 euro.... vad ska man mer satsa på för trim ,fast egentligen ska en custom inte gå sä j*vla fort, 100-110 räker bra på en sån, min tzr har ju 11kw så daelim borde ju va någorlunda vettig i axxet då det e riktig j*vla ketcupeffekt på tzr:en..

p.s: Men man vill ju ändå ha bra fart och axx i den idiot som man e..., vet ni nån sida me trim?


en sån hoj är inte till för att gå fortare. du får acceptera situationen. om du nu ska dela hojen så är de andra nog inte så pigga på trim heller vettu.
 
_Timpa_ skrev:
2360345 Tack e kamaxeln svår att byta kolla även på ett effekt men de kosta 319 euro.... vad ska man mer satsa på för trim ,fast egentligen ska en custom inte gå sä j*vla fort, 100-110 räker bra på en sån, min tzr har ju 11kw så daelim borde ju va någorlunda vettig i axxet då det e riktig j*vla ketcupeffekt på tzr:en..

p.s: Men man vill ju ändå ha bra fart och axx i den idiot som man e..., vet ni nån sida me trim?

krävs ju att man skruvat på en 4-t tidigare eller att någon hjälper en. man ska ju ta bort toppen sen bort me ventilerna å kammen. å så måste man vara försiktig så man inte tappar ner något i motorn :lol
vad för 125a ska ni köpa? vad är det för system helsystem eller bara ljuddämparen? för mitt helsystem kostar 4000 (å jag tror andra är ungefär lika dyra)

kieL skrev:
2360365 en sån hoj är inte till för att gå fortare. du får acceptera situationen. om du nu ska dela hojen så är de andra nog inte så pigga på trim heller vettu.

4-taktare är mer gjort för att gå fort än en 2-taktare. en trimmad 2-takt håller inte lika bra som en trimmad 4-takt. men självklart som familjehoj tycker jag inte att det behövs något trim.
 
Last edited:
Gondala skrev:
2360392 krävs ju att man skruvat på en 4-t tidigare eller att någon hjälper en. man ska ju ta bort toppen sen bort me ventilerna å kammen. å så måste man vara försiktig så man inte tappar ner något i motorn :lol
vad för 125a ska ni köpa? vad är det för system helsystem eller bara ljuddämparen? för mitt helsystem kostar 4000 (å jag tror andra är ungefär lika dyra)



4-taktare är mer gjort för att gå fort än en 2-taktare. en trimmad 2-takt håller inte lika bra som en trimmad 4-takt. men självklart som familjehoj tycker jag inte att det behövs något trim.

OFFICIELT ÄR DE EN FAMILJEHOJ INNOFICEELT KÖPER JA EN SJÄLV OCH SÅ FÅR DOM KÖPA EN EGEN..:D

DET E HELA SYSTEMET OCH JA JAG KAN SKRUVA PÅ 4-T VA LITE YR BARA

p.s DOM SKA GÅ I 115 VA ENLIGT TILLVERKARN..
 
_Timpa_ skrev:
2360433 OFFICIELT ÄR DE EN FAMILJEHOJ INNOFICEELT KÖPER JA EN SJÄLV OCH SÅ FÅR DOM KÖPA EN EGEN..:D

DET E HELA SYSTEMET OCH JA JAG KAN SKRUVA PÅ 4-T VA LITE YR BARA

p.s DOM SKA GÅ I 115 VA ENLIGT TILLVERKARN..
OKEJ!
 
_Timpa_ skrev:
2360433 OFFICIELT ÄR DE EN FAMILJEHOJ INNOFICEELT KÖPER JA EN SJÄLV OCH SÅ FÅR DOM KÖPA EN EGEN..:D

DET E HELA SYSTEMET OCH JA JAG KAN SKRUVA PÅ 4-T VA LITE YR BARA

p.s DOM SKA GÅ I 115 VA ENLIGT TILLVERKARN..

beror på helt och hållet vilken hoj det är och hur tung förarn är. vad för någon ska ni köpa?
 
Blir nog en daystar och den ska gå 115km/h enligt tilverkare och ja väger ju bara ca 50kg :yoparty caps lock knappen hade satt sig fast då ja råkat smula ner lite :tråkad tack för info hoppas ja får nån sida där man kan köpa trim..
 
du sa att dom får ha en hoj och du en. varför köper du inte en 2-takt o dom 4-takt eller så behåller du din tzr. ? så slipper du lägga massa onödiga pengar på trim som knappt kan kallas för trim. :rolleyes:
 
kieL skrev:
2360715 du sa att dom får ha en hoj och du en. varför köper du inte en 2-takt o dom 4-takt eller så behåller du din tzr. ? så slipper du lägga massa onödiga pengar på trim som knappt kan kallas för trim. :rolleyes:

Asså dom köper en men när vi väl ha fått den så kommer ja ta över den :D
och dom tvingas köpa en till, det brukar bli så... och om ja tar dän slipper man ju betala själv me..
 
_Timpa_ skrev:
2360690 Blir nog en daystar och den ska gå 115km/h enligt tilverkare och ja väger ju bara ca 50kg :yoparty caps lock knappen hade satt sig fast då ja råkat smula ner lite :tråkad tack för info hoppas ja får nån sida där man kan köpa trim..

är det en custom? i så fall tror jag inte man kommer upp i 115, även fast det är 2cyl
 
_Timpa_ skrev:
2360755 Asså dom köper en men när vi väl ha fått den så kommer ja ta över den :D
och dom tvingas köpa en till, det brukar bli så... och om ja tar dän slipper man ju betala själv me..
Tänker inte lägga mig i men tror du hade varigt mer nöjd genom att låtsas att tzren är osäljbar..
 
prulle skrev:
2360996 Tänker inte lägga mig i men tror du hade varigt mer nöjd genom att låtsas att tzren är osäljbar..

Vad skulle de va för fel pån bara för det e fyrtakt, den e billig i drift o.s.v..

tror prulle har lite fördomar :va :)
 
_Timpa_ skrev:
2362033 Vad skulle de va för fel pån bara för det e fyrtakt, den e billig i drift o.s.v..

tror prulle har lite fördomar :va :)

Du får nog lägga ut väldigt mycket pengar på trimm för att bara för att få några få hk jämnfört med en tvåtakt. Tror inte kvaliten är så bra på en kinesfyrtakt jämnfört med tex en cbr 125.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top