D-link problem!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Kör ett nätverk med DI-604 för dom stationära, tänkte lägga till en DI-514 trådlös router som jag har liggande för att koppla in laptopen i nätet, nån som vet hur jag ska bära mej åt? Antar att jag bara ska ha en DHCP-server, alltså disabla DHCP i den trådlösa? Har kopplat in den i nätverket och det funkar att bläddra inom dom datorer som sitter på den trådlösa routern, men man ser inga datorer i det "andra" nätverket. Samma i "huvudnätet", det funkar att se de datorer som sitter inom samma router, men man kommer inte åt dom som sitter på den andra routern. Nån som förstår vad jag menar?

Har för mig att det är så en router skall funka :)

Kör W2K på laptopen och 2 av de stationära, samt w98SE på en stationär. Hela det ursprungliga nätet funkar, men jag kan inte komma åt "extranätet" med laptopen på den trådlösa routern.

Använd inte WAN porten på den trådlösa routern. Inaktivera DHCP'n i den trådlösa. Ge även den accesspointen en dynamsik IP-adress så ska det fungera.

EBS skrev:
Använd inte WAN porten på den trådlösa routern. Inaktivera DHCP'n i den trådlösa. Ge även den accesspointen en dynamsik IP-adress så ska det fungera.
Tack! Detta skriver jag trådlöst! :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck