dör vid full gas 2-taktare

novamannen

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
ktm 525 exc -06
Hej! Min bror har en ts - 50. Alltså en moped...den är trimmad om det nu har någon betydelse för problemet. Problemet är följande: Den dör vid full gas men om man vrider av lite grann på gasen så går den plötsligt rent o bra. Kan det vara högfarts munstycket som spökar då ? Får den för lite eller mycke soppa luft eller nått? Tänkte jag skulle fiska efter lite ideer här av kunnigt folk innan jag börjar riva.

mvh/ roger

Förmodligen för litet huvudmunstycke eller flottörnivån för låg.
Eftersom den nu är trimmad så kräver den mer sås än orginal, därav detta fenomen.

Mera soppa. Akta för at köra för magert=varmt

Ja jag smälte min kolv i min Casal som var kitad med DT 70cc cylinder. kolven flöt ut över kolvringen. så akta dig för o köra för tun blandning

Om inte föggen är problemet så testa med nytt tänd stift... Fick samma problem på min och när jag bytte stift så gick den nice igen.

Börja med att byta tändstiftet och kontrollera så luftfiltret inte är igensatt för att utesluta dessa grejer. Sen plockar du ner förgasaren och rengör den ordentligt och blåser allt med tryckluft.

Hjälper inte detta, så är det bestyckningen av (orginal?)-förgasaren vilket är mest troligt.

Lycka till

för lite eller för mycke luft, kolla de, sen hur mycke soppa den får!

OK har bytt stift o gjort rent luft filtret. kollade förgaseren förut men hade ingen tryckluft ska plocka ner den i gen o blåsarent riktigt med tryckluf den här gången. tack för alla svar.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025