Hej
Motorcykeln gick bra från början tills jag kontrollerade hur tändstiften såg ut. Efter kontrollen dör motorcykeln på tomgång, enda sättet att motverka det är att vid stillastående gasa lätt ca 2-3000varv eller ge den lite choke.
Min misstanke var att det blivit något med tändstiften så igår tog jag isär allt och upptäcker att 1ans kabel till tändhatten är av.
Tills jag har beställt en ny eller 2 nya beroende på hur det sitter ihop vill jag laga den.
Min tanke är att det går att skära upp tändhatten och löda på kabeln +eltejp tills jag beställt ny. Vill inte missa sista turerna på säsongen. Är det något jag bör tänka på?
Hojen är en zx6r -97

Motorcykeln gick bra från början tills jag kontrollerade hur tändstiften såg ut. Efter kontrollen dör motorcykeln på tomgång, enda sättet att motverka det är att vid stillastående gasa lätt ca 2-3000varv eller ge den lite choke.
Min misstanke var att det blivit något med tändstiften så igår tog jag isär allt och upptäcker att 1ans kabel till tändhatten är av.

Tills jag har beställt en ny eller 2 nya beroende på hur det sitter ihop vill jag laga den.
Min tanke är att det går att skära upp tändhatten och löda på kabeln +eltejp tills jag beställt ny. Vill inte missa sista turerna på säsongen. Är det något jag bör tänka på?
Hojen är en zx6r -97
