Dödsolycka med Mc i Järfälla

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Står i Metro om att det inträffade en dödsolycka på Viksjöleden/Järfälla inatt ca kl 02.00.

En ung man på mc som av okänd anledning körde av vägen och omkom.

Tankarna går till de anhöriga.

/Nitrous

"Känner" några mc förare där och då unga grabbar. Hoppas det inte är någon av dom :(

R.I.P

Fan vad läskigt, bor precis vid viksjöleden... men lite skumt är det, vägen är bred, platt och underlaget är hur fint som helst.... undrar vad som hände...

GibsonSG skrev:
Fan vad läskigt, bor precis vid viksjöleden... men lite skumt är det, vägen är bred, platt och underlaget är hur fint som helst.... undrar vad som hände...

Viltolycka kanske?
RIP

Så himla tragiskt...
Börjar bli för många sådana här trådar.

RIP

Men vad tråkigt.

Ta det lungt nu folk.. det börjar bli kallt och mycket skit på vägarna.!

Körde förbi där när jag var på väg hem... Han verkar ha kört på en refug kant och fått sig en flyg tur, men det är bara vad jag tror av det jag kunde se. Fanns en massa ljus och blommor på platsen redan igår kväll.

Mina tankar går till anhöriga....

Va i helvete!!! Var det det jag hörde i natt tro..
usch nu måste jag ringa runt till alla här som kör hoj.. fan va trist.

olycka på leden

bor i viksjö och åkte leden i dag men ja såg inget,tänkte stanna till å ängna en tanke,,trist som fan,hörde en twin som körde som ett svin sent på kvällen....ryser lite av tanken,,usch ta d lungt nu alla sporthojjare å kör me hjärnan...kall asfalt=HALK
rip :gråta

Usch. Där har jag kört många gånger. Jag känner mig så nere varje gång det är någon hojåkare som kör ihjäl sig. Speciellt när det är folk runt omkring en som går bort på vägar man själv färdats på. Hoppas det inte är någon man känner. Tragiskt hur som helst :( Ingen som vet vad det var för hoj?

R.I.P

Tankar till familj och vänner och hojåkaren själv.

Last edited:
Till er som uppmärksammat notisen om olyckan 18.9 kan ja berätta att han som omkom hette Mats Bergfors var 25 år, körde en Suzuki GSX-R 600 -97, hemma från Korsholm i Finland, jobbade och bodde i Jakobsberg.
Som förälder blir man väldit omtumlad när ett sånt besked mottas att ens son har omkommit i en motorcykel olycka långt hemifrån.
Vi besökte olycksplatsen och kunde även vi konstatera att allt var ju tyvärr en förarmiss, polisrapporten har vi ännu inte fått så exakt vet vi inte hur det gått till.
Få förunnat men Mats fick ju i alla fall dö på sin dröm.
Till er alla som åker förbi korsningen Viksjöleden-Unionsvägen skänk Mats en tanke å kör försiktigt.

Ps:Vi såg flera av er svängde in till platsen dom gångerna vi var i närheten, det kändes väldit bra, TACK

MATSB skrev:
Till er som uppmärksammat notisen om olyckan 18.9 kan ja berätta att han som omkom hette Mats Bergfors var 25 år, körde en Suzuki GSX-R 600 -97, hemma från Korsholm i Finland, jobbade och bodde i Jakobsberg.
Som förälder blir man väldit omtumlad när ett sånt besked mottas att ens son har omkommit i en motorcykel olycka långt hemifrån.
Vi besökte olycksplatsen och kunde även vi konstatera att allt var ju tyvärr en förarmiss, polisrapporten har vi ännu inte fått så exakt vet vi inte hur det gått till.
Få förunnat men Mats fick ju i alla fall dö på sin dröm.
Till er alla som åker förbi korsningen Viksjöleden-Unionsvägen skänk Mats en tanke å kör försiktigt.

Ps:Vi såg flera av er svängde in till platsen dom gångerna vi var i närheten, det kändes väldit bra, TACK

Förbaskat tråkigt!

Kan knappt föreställa mig hur ni känner :(

Tyst minut i Helsingborg

MATSB skrev:

Självklart, kommer stanna till och hålla en tyst minut nästa gång jag passerar där!
Beklagar sorgen!

:gråta :gråta R.I.P :gråta :gråta

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm