Död mc förare igår kväll.

ZXR Ninja

Ninja ägare
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
ZXR 750
En 44-årig man hemmahörande i Ankarsrumstrakten omkom vid en mc-olycka i går kväll. Olyckan inträffade strax innan mc-föröaren skulle köra ut på Anvedebobro.
Den troliga orsaken till olyckan ska ha varit att motorcyklens bakhjul låste sig.
Mannen ådrog sig mycket allvarliga skador och var vid liv när han kördes från platsen.
Han avled senare.

Detta är en text ur dagens Västervikstidning.
http://www.vt.se/GEN_Utmatning.asp?ArticleID=1250059&ArticleStateID=2
Vet ej hur man länkar men här är addressen om man vill titta på den.
Vet ej om jag känner personen ifråga än men jag kommer därifrån så risken är nog ganska stor eftersom det är ett litet samhälle.

Usch vad tråkigt!

Undrar varför bakhjulet låste sig..? Motorras kanske?

Zee skrev:
2344999 Usch vad tråkigt!

Undrar varför bakhjulet låste sig..? Motorras kanske?

Nej tror inte att det va motorras men nåt med kedjan tror jag.
Kom precis efter att det hänt.

Tråkigt lider med anhöriga som har ett helv... just nu.

det där är min största skräck när jag kör hoj. jag känner att jag har bra koll på omgivningen och hojen men ifall bakhjulet låser sig i en kurva är man ju död med 99% säkerhet.

beklagar verkligen...

Har nu fått reda på vem det var, en person som alltid var glad och possitiv och en otroligt stor skopa humor.
Kan bara beklaga sorgen till hans fru och barn som antagligen har ett helvete just nu.

Mitt djupaste deltagande till släkt och vänner, lider så med er, och hoppas du har det bra där du är :(

RIP

Det är bara så hemskt att läsa om alla dessa olyckor, speciellt om dom som är så onödiga och där föraren inte har gjort misstag eller haft en chans att påverka situationen. Vill inte läsa om fler nu så kör försiktigt alla ni därute...

Rip

Ja han var en helt underbar människa. Glad o positiv

Var med honom o hans klubb ner till MC träffen i danmark för två veckor sedan. Pratade med honom en timma innan det hände.

Känns så overkligt :(

Tolf

bmwjohan skrev:
2345154 det där är min största skräck när jag kör hoj. jag känner att jag har bra koll på omgivningen och hojen men ifall bakhjulet låser sig i en kurva är man ju död med 99% säkerhet.

beklagar verkligen...

Fick framhjulslås i 240 förra tors men tur som en tokig gick det hyffsat bra. Endast skrotad hoj+bromsspår på knät.

zuka skrev:
2349124 Jag tror fram drevet lossnade.

Höll på att hända mig oxå en gång. Hade väl haft för bråttom..men som tur var så var grejerna konstruerade så att drevet inte kunde åka av.

R.I.P

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back