Död blinkers

cippran

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R - 98
Hej!

Häromdagen så tvärdog samtliga blinkers på min ZX9R.
Jag har miniblinkers på idag som förra ägaren monterat och de har fungerat kanon tills nu.

Kan jag förutsätta att det är relät som behöver bytas eller skulle det kunna vara något annat? Bör jag kunna byta mot ett relä från biltema i så fall? Osäker på vad som sitter på plats idag.

Tack på förhand!

Titta om det är glapp i någon kabel till blinkersen. I min miniblinkers som satt i undertailen som slutade fungera, sp visade det sig att av de två otroligt pytte små kontakter som gick till blinkersen så hade en gått av, så fick köpa en ny

Titta om det är glapp i någon kabel till blinkersen. I min miniblinkers som satt i undertailen som slutade fungera, sp visade det sig att av de två otroligt pytte små kontakter som gick till blinkersen så hade en gått av, så fick köpa en ny

Tack för tipset, det ska jag titta på!
Men om jag förstår rätt så utesluter du heller inte relät som orsaken till att blinkersen inte fungerar?

Har nu bytt säkring vilket löste problemet i cirka 3 mil innan säkringen gick igen.
Några tips på hur jag bör gå vidare då jag antar att säkringen kommer gå direkt igen om jag byter den.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back