Dåre i vit SAAB 9000 i eller omkring Staffanstorp i Skåne.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
På vägen hem efter att ha servat bilen i Lördags vid ca 18:00 tiden kommer jag ifatt en vit SAAB 9000 av som jag tyckte det CD modellen med mindre koffert utanför Sösdala.Går närma mittlinjen för att köra om när personen i saaben plötsligt bromsar hårt ett flertal gånger.Undrar om det var något på vägen och blir bakom en stund innan jag på nytt gör ett försök att köra om.Denna gång slår han av och på dimbakljuset ett flertal gånger samtidigt som han gungar fram och tillbaka över mittlinjen.

Nu är Ankan1 fly förbannad och lyckas en tredje gång ta sig om längre fram där han ser en yngre kvinna som lutar sig över en hånflinande förare och där kvinnan gör ett fuck you tecken !!??.Jag pekar tydligt att de ska gå ut och stanna i kanten av vägen så vi får reda upp eventeulla fel men då blåser de förbi mig på insidan.Uppenbart så var de inte så pigga på att förklara vad som var fel.

Tyvärr hade jag varken mobil eller penna så numret fick jag memorera i huvudet.Väl hemma så kollar jag upp detta bilnummer som visar sig sitta på en Toyota och inte en SAAB.Antingen har jag sett fel eller så var bilen falskreggad.Oavsett vilket så följde jag efter till Lund på säkert avstånd när vi uppenbart skulle på samma håll.Vid Lund närmar jag mig för att inte tappa bort dom och ser att de tar de av i rondellen mot Staffanstorp.

Så om någon överhuvudtaget tycker sig känna till personerna som verkade vara någonstans mellan 25 och 30 år och bilen, vit SAAB 9000 samt eventuellt deras färdväg vid ca 18:00 tiden på Lördagen den 4/5 så lämna gärna ett pm så blir jag så himla glad.

Mvh Ankan1 :crash

Personligen ska jag börja använda mig mer av video så att jag kan posta dessa svin direkt på YouTube.

Last edited:
Jag försöker använda hjälmkamera ofta pga av idioter som dessa.

Äh, han tyckte ju bara att du ska köra bana, att du inte har på vägen att göra med en mtorocykel, sådär gör ju alla hojåkare med cyklister, så vad är problemet? Katten på råttan, råttan på repet... :rolleyes:

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!