GasRasare
Ny medlem
Hej alla proffs och modiga hemmapulare!
Jag håller just nu på att ge min älskade sporthoj en översyn. Detta inkluderar förstås ny olja och nytt filter. Jag vet att jag borde gjort det direkt när jag ställde undan hojen, men det är först nu jag har både tid och pengar så det räcker.
Nåväl. Hojen har stått still sedan början av november och har ej startats sedan dess. Den gick perfekt fram tills dess. Jag har aldrig ens sett oljetryckslampan blinka till. Den har alltid slocknat direkt när motorn startar. Jag har under andra halvan av säsongen haft en mindre läcka i slangen som går från oljepumpen upp till filtret. Denna har jag "fulfixat" med slangklämmor och värmetålig tejp. Har inte märkt av några problem alls och körde så i ungefär 400 mil. Denna ska naturligtvis bytas nu.
Nu står hojen på endast det bakre depåstödet. Alltså lite framåtlutad. Jag cyklar soppapumpen ett par ggr och lägger i choke. Efter några sekunders nötande ryter motorn igång men oljetryckslampan förblir tänd. Jag har inte vågat köra motorn mer än ca. 10 sekunder. Var i helvete ska jag börja någonstans?
Jag har inte kunnat se några läckor på utsidan, och oljenivån är god enligt siktglaset.

Jag håller just nu på att ge min älskade sporthoj en översyn. Detta inkluderar förstås ny olja och nytt filter. Jag vet att jag borde gjort det direkt när jag ställde undan hojen, men det är först nu jag har både tid och pengar så det räcker.
Nåväl. Hojen har stått still sedan början av november och har ej startats sedan dess. Den gick perfekt fram tills dess. Jag har aldrig ens sett oljetryckslampan blinka till. Den har alltid slocknat direkt när motorn startar. Jag har under andra halvan av säsongen haft en mindre läcka i slangen som går från oljepumpen upp till filtret. Denna har jag "fulfixat" med slangklämmor och värmetålig tejp. Har inte märkt av några problem alls och körde så i ungefär 400 mil. Denna ska naturligtvis bytas nu.
Nu står hojen på endast det bakre depåstödet. Alltså lite framåtlutad. Jag cyklar soppapumpen ett par ggr och lägger i choke. Efter några sekunders nötande ryter motorn igång men oljetryckslampan förblir tänd. Jag har inte vågat köra motorn mer än ca. 10 sekunder. Var i helvete ska jag börja någonstans?

Jag har inte kunnat se några läckor på utsidan, och oljenivån är god enligt siktglaset.