Dålig soppa på din-X i Tungelsta?

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Tänkte bara höja ett varningens finger för soppan på din-X i Tungelsta. Brukar tanka där då det är nära hemmet, och det har inte varit några problem. Förutom strulande kortläsare och pumpar som inte startar.

Senast var det dock väldigt dåligt tryck i pumpen, men det gick att fylla tanken. Efter det gick hojen riktigt risigt bitvis. Ingen ork, missar på någon cylinder efter start.

Tankade på Jet imorse och hojen gick som en klocka till jobbet.

Misstänker att det antingen var nästan tomt i mackens tank och massa kondensvatten i soppan eller att det var någon blandning mellan E85 och vanlig soppa. Någon annan som råkat ut för samma sak?

Last edited:
Kanske inte riktigt samma grej, men tankade ute på Dalarö en gång (macken precis vid vattnet, Statiol?) och då gick hojen riktigt risigt efteråt. Den dog till och med efter någon enstaka mil. Har hört att mackar så nära vattnet lätt får vatten i sin soppa. Hur har jag ingen aning om.

Fortsätt med Jet istället - ligger oftast på vägen hem/bort och är sjukt mycket billigare än Preem..

Jag tankade där igår.. tog 5min o få i 3l bensin...sen dog pumpen helt.
Skandalöst dåligt. Hade jag inte vetat bättre och passerat 30 för flera år sen skulle jag vandaliserat pumpen :D

Hojjen gick som vanligt dock, men fyllde full tank på nästa mack efter.

Samma lika...Brukar dock tanka där när de har nåt i kranarna och har inte märkt nåti motorn. Kör dock bara strax över tomgång . Men det är ofta som de har slut på såber,,måste va alla Bulträjsers som kör slut på den.

Samma lika...Brukar dock tanka där när de har nåt i kranarna och har inte märkt nåti motorn. Kör dock bara strax över tomgång . Men det är ofta som de har slut på såber,,måste va alla Bulträjsers som kör slut på den.

Eller alla moppefuckon :D

Har inte heller haft problem med soppan där förut, men som sagt efter sista tankningen så gick den riktigt dåligt. Får väl testa att tanka där igen om ett tag och se om det hjälper.

Funderar på att maila din-X och höra värför de inte sköter macken bättrre. Ska det vara så här kan de ju lika gärna riva skräpet.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...