Då var förslaget äntligen lagt på bordet...

Tack ska du ha ditt ägghuvud! (Reinfeldt) Inte nog med att han är dum, han är dessutom FUL. Någon borde photoshoppa hans ägghuvud med påskmotiv.

Last edited:
Ja visst är det fantanstiskt. Risken är väl inte allt för stor att det inte röstas igenom.:mad:

Undrar hur många % mindre skatt det blir :rolleyes: eftersom socialförsäkringen inte belastas lika mycket. Troligtvis bottnar allt i politikers egna välfärd så de har råd med bonusar, fallskärmar, pensioner, traktamenten, bilar, flyg osv :arsele :arsele :arsele .//R

Om tobak och alkohol beskattades fullt ut för att bära sina egna samhällskostnader så skulle det bli en rätt stor påse pengar över till de som ofrivilligt hamnat i vårdbehov.

Den dagen vi kommer att få skatta 50% av lönen tar jag livet av mig =S

Om tobak och alkohol beskattades fullt ut för att bära sina egna samhällskostnader så skulle det bli en rätt stor påse pengar över till de som ofrivilligt hamnat i vårdbehov.

O det gör det inte menar du? Räkna på det - det är ju inne att sluta röka nu :arsele

~ 700 spänn är inte så jävla mycket när man redan pröjsar 10k/året om för en sju år gammal plastraket. Blir till att köpa en gammal glidare med en 125cc motor, då lär höjningen bli minimal :tuttar

Last edited:
Ja, vad ska man säga? Med tanke på alla avgifter och skatter man betalar så måste man snart börja knarka, stjäla, hamna i fängelse och sadla om till politiker för att kunna ta del av pengarna. I dagsläget känns det som att man betalar mer och mer men får mindre och mindre för pengarna....

Ska man försöka vara lite objektiv tycker jag igenlitligen inte att förslaget är dumt. Varför ska folk som inte kör motorcykel eller ens bil, betala för de som gör det? Varför ska jag betala extra hög skatt för att någon inte orkar söka jobb och hellre går på a-kassa?

Hela filosofin är ju att man ger mindre till staten och bestämmer mer själv vart man vill att pengarna ska gå. Visst i slutändan kanske man inte har mer pengar över i plånboken än när sossarna styrde men nu kan man iallafall själv bestämma!
(Sen lägger ju även modaraterna mass dumma förslag... ex obligatoriskt medlemskap i a-kassan:va blir inte det samma sak som skatt då eller?)

Jag tycker inte heller att det är kul att försäkringen höjs men jag tycker det e mer fel att alla ska betala för mitt nöje att köra hoj.

/Will

Hur är det med ridning som är MYCKET farligare än åka MC? Behöver dessa personer en specialförsäkring eller går det på allmänna sjukförsäkringen? Det är väl bara lägga på en summa på varje häst man äger som går till skadorna som uppkommer genom ridning. Givetvis ska det vara billigare att äga en islandshäst än en "racerhäst" :D

Ska jag betala för mig?
Vad har jag kostat då?

Jag har inte varit med i nån olycka allafall..

Återinför bonussystemet!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...