då har man blivit påkörd

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
japp, då har man blivit påkörd av en bil för första gången.
det hände när jag skulle bromsa in för att det va rött, och SMACK!!!...kör han i röven på mig! han stiger ut ur sin bil o frågar hur det gick....ingen fara med mig svarar jag. hojen ligger mitt i korsningen, och jag är påväg att hämta den så jag inte blockerar trafiken, SÅ SMITER HAN!!! JÄVLA SVINET :mad:

jag hinner inte se reg.NR, bilen bakom honom stannar och hjälper mig med hojen, och han sog allt som hände, men inte killens reg.NR, tyvärr.

jag klarar mig finfint, och hojen klarade sig väldigt bra med tankte på vad som hände.

Nu när han smet så undrar jag om någon råkat ut för liknande händelser och kan hjälpa mig, kan jag få ersättning nånstans??

Björne-Bus skrev:
japp, då har man blivit påkörd av en bil för första gången.
det hände när jag skulle bromsa in för att det va rött, och SMACK!!!...kör han i röven på mig! han stiger ut ur sin bil o frågar hur det gick....ingen fara med mig svarar jag. hojen ligger mitt i korsningen, och jag är påväg att hämta den så jag inte blockerar trafiken, SÅ SMITER HAN!!! JÄVLA SVINET :mad:

jag hinner inte se reg.NR, bilen bakom honom stannar och hjälper mig med hojen, och han sog allt som hände, men inte killens reg.NR, tyvärr.

jag klarar mig finfint, och hojen klarade sig väldigt bra med tankte på vad som hände.

Nu när han smet så undrar jag om någon råkat ut för liknande händelser och kan hjälpa mig, kan jag få ersättning nånstans??

Vafan!!

Var hände det ??

Sicken idiot,hoppas allt är bra med dig ?

aj, fan.. gott att höra att du klarade dig bra och hojen oxå.

Vill ju inte ha fler i gips nu.. :)

Va glad att någon såg smitningen, annars blir det massa tjafs om det verkligen va en smitningsolycka eller singelolycka. Han kanske trodde att allt va bra eller blev chockad, då ger han sig nog till känna, annars lär han ju se sig över axeln både en o två gånger framöver.

Har du vittne så bör det inte vara några problem att få ut ersättning.
Skriv ner händelseförlopp, tid, plats, namn och telnr på vittnet, färg/modell på den smitande bilen medan allt är aktuellt. Be även vittnet skriva en redogörelse för händelseförloppet. Det är bra att ha om det skulle dras i långbänk av något försäkringsbolag senare.

EDIT: Gör en polisanmälan om du inte redan gjort det...

Last edited:
Eldstorm skrev:
Har du vittne så bör det inte vara några problem att få ut ersättning.
Skriv ner händelseförlopp, tid, plats, namn och telnr på vittnet, färg/modell på den smitande bilen medan allt är aktuellt. Be även vittnet skriva en redogörelse för händelseförloppet. Det är bra att ha om det skulle dras i långbänk av något försäkringsbolag senare.

EDIT: Gör en polisanmälan om du inte redan gjort det...

jag håller på med polisanmälningen, men jag blir kopplad från ställe till ställe, ingen verkar veta nåt, bah! blir så tröt!

Hightuned skrev:
Trafiksäkerhetsföreningen ersätter alla smitningsolyckor.

Trafikförsäkringsföreningen heter dem ;)

Ring Ditt försäkringsbolag så berättar dem hur Du ska göra. Oftast reglerar det egna bolaget smitningsskadan, men "fakturan" betalas av TFF.

Björne-Bus skrev:
jag håller på med polisanmälningen, men jag blir kopplad från ställe till ställe, ingen verkar veta nåt, bah! blir så tröt!

Ring 08 - 783 70 00, det är till TFF:s växel. Be att få kopplas till Skadeavdelningen. De kan hjälpa Dig. Jag vet inte deras öppettider dock.

Maria1980 skrev:
Ring 08 - 783 70 00, det är till TFF:s växel. Be att få kopplas till Skadeavdelningen. De kan hjälpa Dig. Jag vet inte deras öppettider dock.
OT:
Ja, du sa det :hihi

Vilken jävla idiotisk idiot! :huvet :mad: :finger
Vart hände det någonstans? Hoppas det löser sig...

Tjet skrev:
Vilken jävla idiotisk idiot! :huvet :mad: :finger
Vart hände det någonstans? Hoppas det löser sig...

fi fan av tråkigt men skönt att du klarade dig :)

va vad det för bil blev det något märke på den menar ifall man ser nått så kan man ju kanske göra nått åt de :censored :censored :kulspruta :cdevil

Riktigt trist. Det är ju inte direkt att man tror att dessa incidenter ska hända.

Instämmer i frågokören; var hände detta någonstans?
Hoppas det löser sig på bästa möjliga sätt utifrån ditt perspektiv!

Gottis skrev:
fi fan av tråkigt men skönt att du klarade dig :)

va vad det för bil blev det något märke på den menar ifall man ser nått så kan man ju kanske göra nått åt de :censored :censored :kulspruta :cdevil

jag vet inte exakt vad de va för bil, det jag är säker på är att den var röd, en gammal modell, början av 90-talet, 4 dörrad japanare.

jag tyckte att skadorna blev värre på bilen än på hojen. högra framlampa och blinkers va väck. jag hittade dom på vägen efteråt. och motorhuven va ganska intryckt vad jag kommer ihåg.

Detta skedde på bron som går över E6:n vid "Backadals motet" där preem tappen ligger

TFF ersätter väl inte hela självrisken men en del?
Jag fick nämligen betala 40% av min självrisk när jag råkade ut för en smitare som prejade mig på motorvägen!
Fan, vad trist när det händer så och att saten har mage att sticka sen!

vilken jävla bøgrunkare, vaknat med täcket i røven och kør på en stackars motorcyklist :mad:
Säkert høg som ett hus också...

Blir att hålla utkik efter en röd japaner med trasig lampa då när man är ute

Bara ringa runt till skrotar o sånt och be dem höra av sig om någon frågar efter delar till bilen du beskrev.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park