Då blev det ny hoj!

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Jaha, efter många om och men så bestämde jag mig till slut, det blir en splitter ny Honda CBR 954RR. Om min tid räcker till så hämtar jag den i morgon innan lunch. Tar väl en stund och skriva alla papperna så man får väl ha ryggsäck med sig också...

Även om jag gillar denna hoj och då jag gillar dess köregenskaper så är jag lite rädd "om" jag kommer att ångra mitt köp..... Jag tror det inte men självklart finns rädslan där :3freak

Så när man får den så får man direkt köpa en undertail till hojen. De är så förbannat fula orginal. Sen blir det så mycket annat som kommer allt eftersom också.

Marsipulami skrev:
Jaha, efter många om och men så bestämde jag mig till slut, det blir en splitter ny Honda CBR 954RR. Om min tid räcker till så hämtar jag den i morgon innan lunch. Tar väl en stund och skriva alla papperna så man får väl ha ryggsäck med sig också...

Även om jag gillar denna hoj och då jag gillar dess köregenskaper så är jag lite rädd "om" jag kommer att ångra mitt köp..... Jag tror det inte men självklart finns rädslan där :3freak

Så när man får den så får man direkt köpa en undertail till hojen. De är så förbannat fula orginal. Sen blir det så mycket annat som kommer allt eftersom också.

blev det en av dom på mc-huset ???

Blir det en kännbar ekonomisk skillnad mellan köp av en ny CBR 954 RR och en CBR 1000 RR? Eftersom skillnaden mellan hojarna är så stor (för att inte tala om andrahandsvärdet) framstår en ny 954 som ett riktigt dåligt köp såvida den inte är riktigt, riktigt billig.

Den är väl 30tkr billigare och sjunker inte 30tkr första året som 1000rr gör.

Nyteknik skrev:
Blir det en kännbar ekonomisk skillnad mellan köp av en ny CBR 954 RR och en CBR 1000 RR? Eftersom skillnaden mellan hojarna är så stor (för att inte tala om andrahandsvärdet) framstår en ny 954 som ett riktigt dåligt köp såvida den inte är riktigt, riktigt billig.

Marsipulami skrev:

grattis till din nya hoj :tummenupp

Holger skrev:
Den är väl 30tkr billigare och sjunker inte 30tkr första året som 1000rr gör.

En kvalificerad gissning är att en 954 som köps ny idag för 105.000 kr betingar högst 85.000 kr som begagnad om ett år. Annonser på Blocket ger en bra vägledning. Ett fall på 20.000 kr alltså.

Efterfrågan på begagnade CBR 1000 RR kommer nästa vår och framöver vara betydligt större än på CBR 954 RR och prisraset därmed inte lika stort. En gissning är att den faller högst 20.000 kr första året.

Lika dyrt att köpa en 1000 som en 954 alltså. Så varför välja en 954? :va

Öh måste man såga killens val av hoj.

Jag hade nöjt mej med en 954. En klart potent hoj som med en bra förare hänger av vilken R1a, zxr1000 å allt vad dom heter med en sämre förare på.

Tror inte fallet blir så,killen har väl betalat ca100tkr för sin hoj och får ut 80tkr skulle jag tro alltså 20tkr där är vi överens,däremot när det gäller 1000rr tror jag den kommer att sjunka till runt 95tkr alltså en förlust på 35tkr men allt beror ju på jur många 1000rr som tas in.

Nyteknik skrev:
En kvalificerad gissning är att en 954 som köps ny idag för 105.000 kr betingar högst 85.000 kr som begagnad om ett år. Annonser på Blocket ger en bra vägledning. Ett fall på 20.000 kr alltså.

Efterfrågan på begagnade CBR 1000 RR kommer nästa vår och framöver vara betydligt större än på CBR 954 RR och prisraset därmed inte lika stort. En gissning är att den faller högst 20.000 kr första året.

Napsyl skrev:
blev det en av dom på mc-huset ???

Nej, jag har gjort mitt som kund hos dem. Deras bemötande kunde vara bättre. Har tidigare varit en trogen kund men nu är det slut med den saken...

precis så ska firmorna tas när dom inte behandlar en väl.....

Marsipulami skrev:
Nej, jag har gjort mitt som kund hos dem. Deras bemötande kunde vara bättre. Har tidigare varit en trogen kund men nu är det slut med den saken...

Nyteknik skrev:

En ny 954 kostar idag under 100 lakan, minst 30.000:- billigare än vad en 1000RR kommer att gå loss på. Jag fick ett mycket bra pris på ny 954a samtidigt som jag fick ett bra bud på min egen hoj av samma handlare. Så det jag betalar imellan är inte mer än vad jag skulle betala mer för en 1000RR. Så stor skillnad är det inte mellan 1000RR och 954an så att jag betalar dubbelt så mycket imellan... :tummenupp

Holger skrev:
precis så ska firmorna tas när dom inte behandlar en väl.....

Ja, och det som är värst det är att de känner igen mig och min hoj, (som jag har en dag till) för de har gjort mycket på den och jag har lagt ner lite extra hos MC-huset. Killen som sitter i verkstaden (inga namn) har jag snackat med mycket, jag behöver knappt presentera mig, och ändå så behandlar de mig på ett dåligt sätt.

Jag har hört många rykte om MC-huset och jag har sagt till många att jag är nöjda med dem och att de gjort gott arbete, men jag blir inte behandlad hur som helst....., det finns ju hur många handlare som helst, många bättre...

Qwerty skrev:
Öh måste man såga killens val av hoj.

Jag hade nöjt mej med en 954. En klart potent hoj som med en bra förare hänger av vilken R1a, zxr1000 å allt vad dom heter med en sämre förare på.

Va??? En 954a rastar det mesta ju, hur dålig förare det än är :banana
Nej, skämt och sidor, det var inte därför som jag valde denna hoj, för att rasta andra. Jag är ingen toppenförare direkt.... Jag valde denna hoj för att jag gillar modellen, gillar Honda och tycker om köregenskapen som finns i denna hoj... Men det är klart, den går ju inte dåligt :yoparty

Deadmetal skrev:
Fick du en färg som du är nöjd med oxå?

Jag är nöjd med färgen....men...., skulle vilja ha en färg som de inte hade på något av sina 4st försäljningställen i Sverige, tyvärr. Det blev gul/svart...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8