dämparolja till Hornet 900

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Tjenare!
Har kollat lite på forumet men inte funnit några svar.
Är det någon som vet vad det skall vara för typ av dämparolja, gärna fabrikat om den kunskapen finns i gaffelbenen på en 02:ans Hornet 900.
Det är ju inte ställbara dämpare så det börjar bli dags att byta efter x antal "hårda" nedslag från mindre smidiga wheelies. :hihi
Vet att det är ett ganska osmidigt projekt men så länge den satans snön ligger kvar kan man väl ägna sig åt att plocka isär benen.

Tacksam för svar A.S.A.P.

mvh TOKMAA

Behöver du verkligen plocka isär benen för att byta oljan?

Tyvärr vet jag inte vad det ska vara för olja i just den hojen.

PacMan skrev:
2060851 Behöver du verkligen plocka isär benen för att byta oljan?

Tyvärr vet jag inte vad det ska vara för olja i just den hojen.

Ingen aning om man behöver plocka isär den eller inte.
Snackade med nån nisse i hondamontern på mässan och han påstod att det var lättare om man tog dän dom från kronan...men själv har jag ingen aning. :confused:
Kanske bättre att bara plocka bort framhjulet med axeln och dränera oljan den vägen. Är fortfarande osäker på vilken olja men det kanske återförsäljarna har koll på samt hur mycket som ska i varje ben.
Tack i alla fall!!!

Jo, det kan vara lättare att få ut all gammal olja om du tar loss benen från kronan, men du behöver knappast ta isär själva benen menar jag. :)

Annars finns det nog som du säger en avtappningsskruv i botten.

PacMan skrev:
2061707 Jo, det kan vara lättare att få ut all gammal olja om du tar loss benen från kronan, men du behöver knappast ta isär själva benen menar jag. :)

Annars finns det nog som du säger en avtappningsskruv i botten.

Ok...off them go!!!
Jag plockar bort dom, tappar ur oljan skickar i ny olja kör på bakhjulet hela sommaren och hoppas att det blir bra utan nervösa vibrationer när man bromsar väldigt hårt. Inte för jag upplevt det än men man har ju hört en massa olustiga saker. :tummenupp

Ha't gött! :yoparty

gläder mig att ännu en Hornet ägare är lokaliserad....kolla boken till hojen, där står allt möjligt dravel..... :brinnerup

DunderDan skrev:
2063730 gläder mig att ännu en Hornet ägare är lokaliserad....kolla boken till hojen, där står allt möjligt dravel..... :brinnerup

Gött...kollar det!
Dags för originalutförandet till veckan då det ska besiktigas sen blir det bara att bygga om igen. Till det bättre vill säga. :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT