Dämpare från Wemi

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Är det någon som har testat Wemis produkter och därmed kan utala sig om dess kvalitet? Hur är Wemis fjädrar, stötdämpare, styrdämpare etc. jämfört med Öhlins?

Jocke K skrev:
Är det någon som har testat Wemis produkter och därmed kan utala sig om dess kvalitet? Hur är Wemis fjädrar, stötdämpare, styrdämpare etc. jämfört med Öhlins?

De är återförsäljare för Wilbers. Wilbers håller mkt hög kvalitet. Snäppet under Öhlins men mycket bättre service. (Tycker jag !!)

Mulles skrev:
De är återförsäljare för Wilbers. Wilbers håller mkt hög kvalitet. Snäppet under Öhlins men mycket bättre service. (Tycker jag !!)

Är skillnaden mot Öhlins märbar? Har du testat deras styrdämpare?

Jocke K skrev:

Jag har har en ducce med Öhlinsprylar på, känner ingen skillnad men jag är ju heller inte grymsnabb!
Flertalet(tror jag) i RR-toppen(4-takt) i sverige/tyskland kör med Wilbers
och jag tycker att det är bevis för att de är bra nog.

Efter att ha testat båda delar kan jag bara säga; köp Wilbers! Mycket billigare och lika bra. Dessutom extremt bra service :tummenupp

Ställ frågan i raceingdelen istället så är det fler med kunskap som ser tråden!

Jocke K skrev:

Cralle körde några varv på Sviesta med en R6:a som hade Wilbers och som hade kommit trea i VM året innan. Han tyckte inte om dom. Bytte till Öhlins istället. Handlade väl kanske om att han inte hade samma känsla för vad dom gjorde vilket han hade med Öhlins. Annars är väl grejerna inte dåliga från Wilbers. Är du glad amatör så lär du troligtvist inte märka nån större skillnad mellan olika märken.

Last edited:
För vanliga dödliga tycker jag inte man kan motivera prisskillnaden öht. Köp Wilbers, som sagts tidigare har de grymt bra service också.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...