Däkbyte sthlm

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Hej!

Behöver byta backdäck. Har en zx6r, med 170/60.

Någon som har koll på nån billig shop här i Stockholm där man kan byta däck lite smidigt utan leveranstider på veckor osv.

Finns ju bra priser på hojdäck.se men då får man åka in i görat. Nån som vet vad de tar för ett däckbyte där man inte tjackat de av dem?

:Bugar
Bugar o bockar

Däckson, Skansbacken.

När började dom kränga av o på mcdäck snabbt o smidigt till bra pris?

Swt Racing (Fürsten) i haninge, bra priser och service:tummenupp

Kan bara hålla med kanon service hos fursten:tummenupp

Edit: O Fursten har ju fattat läget! Har öppet när man kan komma dit/behöver komma dit för hjälp. Öppet på kvällen o på helgen, o e det panik så kan man alltid testa o ringa är han bara i närheten kommer han o hjälper en, Även om det egentligen e stängt:tummenupp

Last edited:
Jag tar ca 200/hjul demonterat krängt monterat och balanserat om man kommer med egna däck.

Endast för dryghetens skull - ingen genomför däkbyten. Du har aldrig funderat på att faktiskt bara sätta dig ner o ringa runt? Ingen här kan direkt ge garantier på att däcket du är ute efter finns inne hos den de rekommenderar..

Tusen tack för all hjälp! Ytterst uppskattat!

Endast för dryghetens skull - ingen genomför däkbyten. Du har aldrig funderat på att faktiskt bara sätta dig ner o ringa runt? Ingen här kan direkt ge garantier på att däcket du är ute efter finns inne hos den de rekommenderar..

Jo självklart kan jag sätta mig och ringa runt osv.
Men jag anser att sporthojs forum bland annat är till för sånna här saker. Hjälpa och tipsa varandra om saker rörande MC. :krama
Men visst kan man ringa runt, I do understand your point! O jag ska ringa runt och kolla så att de har däcket inne, allt: beställa av internetshop sen byta där de har verkstad.

Thakns guys!

Det enklaste är väl att kolla upp återförsäljare till hojdäck.se. Det finns enligt deras hemsida ett flertal verkstäder i stockholmsområdet som är återförsäljare och verkstäder åt dom. Så plockar du den som ligger bäst till och ringer och bokar en tid så ser dom till att dom har däcken hemma till dess. Så gjorde jag (Med skillnaden att det var i Uppsala)

Åh, din lilla sürkewkh! :D

Lite rekommendationer innan man ringer är väl aldrig fel?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla