Efter att ha sniklånat bildäckmaskinen på grannmacken för att klämma ner hojdäcken från fälgkragen varje gång det skall bytas däck, så fick jag tummen ur igår eftermiddags och bankade ihop en egen däckklämmare. De sista två betalda arbetstimmarna före semestern resulterade i... [trumvirvel] denna!
Nyss premiäranvänd till dotterns scooterdäck.
Materialdimensionerna är 35 x 35 mm (benen, den lodräta biten och den inre delen i tryckbiten), 40 x 40 mm (hävarmen) och 50 x 40 mm (den yttre delen i tryckbiten). Bultarna är M10 i lagom längder. Tryckbitens längd är perfekt för 120-däck men blev litet i längsta laget för 180/190, hävarmen hamnar litet för högt. Jag kanske kortar tryckbiten ca 40 mm och borrar nya hål, får se efter första bakdäcksbytet. Och så lacka hela rasket förstås.
Nu är det iaf gjort. Inte så illa fulmekat för en ljudtekniker, tycker jag.

Nyss premiäranvänd till dotterns scooterdäck.
Materialdimensionerna är 35 x 35 mm (benen, den lodräta biten och den inre delen i tryckbiten), 40 x 40 mm (hävarmen) och 50 x 40 mm (den yttre delen i tryckbiten). Bultarna är M10 i lagom längder. Tryckbitens längd är perfekt för 120-däck men blev litet i längsta laget för 180/190, hävarmen hamnar litet för högt. Jag kanske kortar tryckbiten ca 40 mm och borrar nya hål, får se efter första bakdäcksbytet. Och så lacka hela rasket förstås.
Nu är det iaf gjort. Inte så illa fulmekat för en ljudtekniker, tycker jag.

Bifogat
Last edited: