Däcktips?

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Tjenare, jag har ett litet problem.
Skulle åka o beställa däck igår, jag har "Michelin Radial Pilot Sport" på min hojj som är slitna. Men då hade däcken utgått ur sortimentet så jag fick några andra förslag på "Michelin Radial Power" som är skitfula.

Tänkte det är säkert många som vet om det finns några liknande men snyggare däck än dessa "power" däck.

Dom jag har på nu ser ut såhär.

esshoosz5.jpg

2CT.jpg

Nån som vet några liknande som sitter på hojjen nu? =)

Hjälp tack :nurse

kolla på michelin road 2. lite hårdare gummi på toppen och mjukare på sidorna. hade de på min ktm 640 och va helt nöjd.
o så slipper bäcken bli platta på toppen

Håller helt med, köpte dessa däck i år Road2, och kört på Pilot Road tidigare. Bra med grepp och lång livslängd...

kolla på michelin road 2. lite hårdare gummi på toppen och mjukare på sidorna. hade de på min ktm 640 och va helt nöjd.
o så slipper bäcken bli platta på toppen

De som sitter på ser ju fina ut varför byta? Kården är ju inte ens framme. :va

Instämmer med BORG, däcken ser riktigt fina ut! Varför skall du byta, däcken är inte slut...

alltså menar du att du tycker dom är fula som i ful tjej? = ditt mönster?
men jag hoppas verkligen att det inte är så du menar

alltså menar du att du tycker dom är fula som i ful tjej? = ditt mönster?
men jag hoppas verkligen att det inte är så du menar

Nää mitt mönster är väll fint? Eller vad pratar du om?

Instämmer med BORG, däcken ser riktigt fina ut! Varför skall du byta, däcken är inte slut...

Mjo, SER ja, men det är inte som det ser ut, i mitten av däcken är det mindre än 1 mm. Riktigt halt när man kör på blött väglag. Men det som tär mig mest är att bakdäcket börjar bli "ovalt".

Du kan ju alltid SE här annars =)
Med nya ostar o nuvarande.

Bifogat

• TEST.jpg
    TEST.jpg
    134.6 KB · Visningar: 63
  • TEST 2.jpg
    TEST 2.jpg
    110.5 KB · Visningar: 65
Last edited:
Nää mitt mönster är väll fint? Eller vad pratar du om?

Mjo, SER ja, men det är inte som det ser ut, i mitten av däcken är det mindre än 1 mm. Riktigt halt när man kör på blött väglag. Men det som tär mig mest är att bakdäcket börjar bli "ovalt".

Du kan ju alltid SE här annars =)
Med nya ostar o nuvarande.

Ok du slajdar och lägger ner för lite i kurvorna alltså. Jag ser att fotpinnarna är oskrapade :D

Nicco skrev:
Tjenare, jag har ett litet problem.
Skulle åka o beställa däck igår, jag har "Michelin Radial Pilot Sport" på min hojj som är slitna. Men då hade däcken utgått ur sortimentet så jag fick några andra förslag på "Michelin Radial Power" som är skitfula.

Tänkte det är säkert många som vet om det finns några liknande men snyggare däck än dessa "power" däck.

Du menar inte att du avstår att köpa ett bra däck för att de är fula? :va

Det låter inte vidare smart, jag tror du bör tänka om där.

Pilot Power är grymma däck!!!
varför snacka om fula mönster när man kan ha prestanda istället?!

Ok du slajdar och lägger ner för lite i kurvorna alltså. Jag ser att fotpinnarna är oskrapade :D

haha, mjo fegkör är bara förnamnet :D

Pilot Power är grymma däck!!!
varför snacka om fula mönster när man kan ha prestanda istället?!

Ja jag vet att prestanda går före utseende osv. Du verkar ju lite av en däckmogul. Vilken har bäst "prestanda" av dessa?

p1255_001.jpg

2CT.jpg

Last edited:
Pilot power har garanterat bättre prestanda än Road 2, har aldrig kört ett road 2 , men det lanseras ju som ett sporttouring däck!

Jag skulle köpa pilot power helt klart, det är det överlägset bästa gatdäck jag åkt, sen om du åker 2ct eller inte tror ja kvittar!:D

bättre grepp med pilot power, dock så är livslängden väldigt mycket kortare om du jämför med road-varianten. Och i ditt fall så skulle jag helt klart ta road-varianten då du själv anser att du inte kör så värst "inspirerat", och road har väldigt bra grepp dem också! :tummenupp

Tack för kanonsvar grabbar :tummenupp
Ska kolla upp priserna så får vi se vad som händer.

Jag tror att du är ute efter såna här egentligen. :tummenupp

Hahahha, det hade kankse vart nått, man lär ju synas iaf :)

Pilot power har garanterat bättre prestanda än Road 2, har aldrig kört ett road 2 , men det lanseras ju som ett sporttouring däck!

Jag skulle köpa pilot power helt klart, det är det överlägset bästa gatdäck jag åkt, sen om du åker 2ct eller inte tror ja kvittar!:D

Tack Tack :)
Det där med 2ct vet jag inte vad det innebär, hittade bara bilder där det stog så :P

Jag tkr däcken som sitter på nu är bra mkt fulare än pilot power.
Pilot power tycker jag mönstret är rätt snyggt på.

Fast alla tycker ju olika :)

Det där med 2ct vet jag inte vad det innebär, hittade bara bilder där det stog så :P

2ct betyder att det är mjukare på sidorna o hårdare i mitten för att få bättre livslängd samt mera fäste i kurvor.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back