däcktejp

• Thread starter Thread starter axelsson_vpg
  • Start date Start date
En rulle "fälgstripes" räcker till 4:a sidor + lite till.
Det är väldigt enkelt att sätta dit. Stripesen är helt rak på rulle, så det bästa är om fälgen kan rotera fritt, te x om du ställer hojen på depåstöd. Sedan är det bara att fästa någonstans längs fälgsidan & styra med tummen bit för bit medan du sakta snurrar på fälgen.

Btw bättre du åker till din lokala reklamfirma så skär de till stripes i valfri bredd, längd samt färg samt att det blir halva priset.

En rulle "fälgstripes" räcker till 4:a sidor.
Det är väldigt enkelt att sätta dit. Stripesen är helt rak på rulle, så det bästa är om fälgen kan rotera fritt, te x om du ställer hojen på depåstöd. Sedan är det bara att fästa någonstans längs fälgsidan & styra med tummen bit för bit medan du sakta snurrar på fälgen.

Btw bättre du åker till din lokala reklamfirma så skär de till stripes i valfri bredd, längd samt färg samt att det blir halva priset.

fan va fint. precis någon form av sånt svar jag ville ha! Tack! :tummenupp

30st remsor á 1200x5mm = inte ens en hundralapp.

Gå till en reklamfirma...

Hmm, jag ska nog be reklam firman styra upp sånt där så man slipper vänta 90 sekel...
Hur breda är dom orginal om man beställer ? alltså själva remsan.

Dekaltrim.nu har färdigskurna och böjda efter fälg, väldigt lätta att få på plats och att det är 4 delat gjorde inget, sitter bra.

Personligen tycker jag allt över 4mm bredd är för mycket. Orginal på de fälgar som har detta brukar vara 3mm (kanske bra att veta)

Dekaltrim.nu har färdigskurna och böjda efter fälg, väldigt lätta att få på plats och att det är 4 delat gjorde inget, sitter bra.

Personligen tycker jag allt över 4mm bredd är för mycket. Orginal på de fälgar som har detta brukar vara 3mm (kanske bra att veta)

fint! tack!

rätt kurs

Jepp ebay har rätt kurs på tejp, vet dock ej kvaliten på den. Men kan ju vara värt att testa :yoparty.

//global.ebay.com/NEW_MOTORCYCLE_11-13_WHEEL_RIM_STICKERS_STRIPES_TAPES/300315425303/item

mvh

/Fredrik

Jepp ebay har rätt kurs på tejp, vet dock ej kvaliten på den. Men kan ju vara värt att testa :yoparty.

//global.ebay.com/NEW_MOTORCYCLE_11-13_WHEEL_RIM_STICKERS_STRIPES_TAPES/300315425303/item

mvh

/Fredrik

Ingen rocket science direkt så det kanske funkar fast det är kinesiska klisterlappar. :D

Det tar inte 90 dagar att få hem dekalerna från http://www.glsigns.com , snarare 10.

På dekaltrim.nu tar de 100kr mer än för de jag köpte från USA(!)

// Johan

Jag har använt biltemas eltejp för 10kr som suttit på i 1 år nu, grus och asfaltsåka har dom utsats för och det sitter där och ser bra ut så vill ni spara 190kr så kan jag tips om det. Annars har mekonomen ett lite smalare stripe jag också testat som fungerar bra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti