Provade att köra ZX-10R (2006) med både profilerna 50 och 55. Där blev slutsatsen att "kör med 55-profilen" för 50 profilen är för låg. Du sänker rumpan på ZX-10Ren så pass mycket så att det blir en negativ effekt. Om du vill ändå göra det så måste du justera hojens inställning i stället. Dessutom så blir hojen så låg i att till och med fotpinnarna går i backen när man svänger. Kör med 55-profilen punkt och slut.
Nu kör jag en ZZR 1400 (2007) och funderar på att kränga på en 190/55 -17 sula i bak i stället för 190/50 -17. Jag skulle vilja få upp rumpan och få ZZRen, för att få den lite högre i häcken samt att det känns som om den skulle inte ta skada lite mera höjd i bak (i förhållande till fronten).
Så om någon har kört med 190/55 på ZZR 1400, så är jag nyfiken på hur det fungerar och om det är bra eller dåligt.
Nu kör jag en ZZR 1400 (2007) och funderar på att kränga på en 190/55 -17 sula i bak i stället för 190/50 -17. Jag skulle vilja få upp rumpan och få ZZRen, för att få den lite högre i häcken samt att det känns som om den skulle inte ta skada lite mera höjd i bak (i förhållande till fronten).
Så om någon har kört med 190/55 på ZZR 1400, så är jag nyfiken på hur det fungerar och om det är bra eller dåligt.