Däckkrängare

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Jag är ute efter en stadig apparat (däckkrängare) och tycker att denna se bra ut.
Är det någon som har måtten på krängaren som finns på denna bild?

attachment.php

Hur bred behöver den vara för att vara stabilt i sidled (måttet mellan de som ligger ner på backen)?
Hur djup behöver den vara för att vara stabil då man trycker ur däcken (en av dem som ligger ned räcker)?
Armen har en vinkel för att man inte ska behöva hyvla skinn på knogarna då man sätter kuggen i dem. Vilken vinkel har den (ca)?
Hur långa är armen?
Hur högt sitter armen?

Jag såg denna ”in action” på Sviestad igår (22009-08-29) och tyckte den verkade kanon, dock missade jag att ta måtten på den. Är det någon där nere som kan kolla detta åt mig?

Var finns den:
Om man står med start och målrakan i ryggen.
Går in mot Grevens vagn (som står till vänster) och går upp gången (NR 19 på väster sida).
Högst upp på höger (mitten strängen) sida såg jag den. Jag tror han kör R1000 men kommer inte ihåg vilket nummer han har.

Visst är det bra när trådar spårar ur för då kan man få massor av information som man egentligen inte var ute efter. I det här fallet var jag faktiskt ute efter en speciell däckkrängare och den fanns på Sviestad i helgen. Som det står i första inlägget så vill jag få tag i måtten på just den. Är det någon som kan hjälpa mig att hitta ägaren till den?

Kobbe hade en liknande hembygd avtryckare.

Öpp öpp öpp, nu var ju Abrakadabra ute efter en speciell däckkrängare. Tänk om tråden spårar ur ännu mera (>2 sidor?)...

Visst är det bra när trådar spårar ur för då kan man få massor av information som man egentligen inte var ute efter. I det här fallet var jag faktiskt ute efter en speciell däckkrängare och den fanns på Sviestad i helgen.

Öpp öpp öpp, nu var ju Abrakadabra ute efter en speciell däckkrängare. Tänk om tråden spårar ur ännu mera (>2 sidor?)...

Det finns säkert alternativ och det gör inget om tråden spårar bara det inte går mot B-tema som så många andra gör. Biltema vet jag vart det ligger och kan åka dit när som. I det här fallet var det en hemmagjord som såg bättre ut. Dock inte lackmässigt kanske. :D
Finns det fler alternativ så är bilder välkomna.

:tummenupp

Last edited:
Prexis... just den på bilden ska det vara, omålad och hempulad.

Jag har en ungefär likadan, men den är målad och inte alls exakt lika.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman