Däckhjälp CB 650

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
Tjena har en CB 650 från 1980 som det är dags för ett däckbyte på.
Nu sitter det ett 120/90-18 bak.
Jag har kollat på Däckonline men det finns inga däck i den dimensionen, skulle man kunna köra 120/70 utan negativa följder på väghållningen?

Vilken storlek passar bäst till lite mer "inspirerad" körning, ska man välja ett lite bredare än 120?

De flesta 120/70 däcken var märkta som framdäck är det viktigt att man köper ett däck som är ett bakdäck?

Tacksam för svar
/Vista
 
Tror knappast du ska ha ett 120/90 -18" bak. 120/80- 18" torde vara rätt dimension och då ökar urvalet på vettiga däck garanterat!

På din hoj vinner du på att hålla dig till smalare dimensioner. För stabilitet såväl rakt fram som i kurvor och för att slippa vobbel. På din hoj vinner du absolut ingenting med bredare däck.

För bättre väghållning, leta bättre stötdämpare och progressiva fjädrar till framgaffeln...och kolla styrlager samt svinglagring!

Vad var det för däck? Glidarframdäck??

Det finns ju fler firmor än däckonline...
 
Tack för de snabba svaren :)

köra på ett 110/80 däck istället då original var 95 brett?

Jag funderar i så fall på dessa tre:

Bridgestone BT45 R

Pirelli SPORT DEMON

Continental ContiRoadAttack 2

någon som har några synpunkter, har själv ingen jätte erfarenhet eller djupare kunskaper av däck.
 
Tack för de snabba svaren :)

Jag funderar i.....

Bridgestone BT45 R

....djupare kunskaper av däck.

Jag har erfarenhet av BT45R
Väldigt bra däck. Jag vet att det finns andra här som också anser att BT45R är bra. Varma rekomendationer.
Mats
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top