Däcket slut, var köper jag nytt

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
:( Fan ... det gick snabbt. Helt plötsligt är bara däcket ... SLUT!
Så, var köper jag ett 200/50/17 (kan gå med 190/50/17 också) bäst och billigast inkl montering?

Visst finns det någon onsdagsgazzare i Staffanstorp som kränger däck, jag kommer bara inte ihåg vem.

El Garto skrev:
Så, var köper jag ett 200/50/17 (kan gå med 190/50/17 också) bäst och billigast inkl montering?

Visst finns det någon onsdagsgazzare i Staffanstorp som kränger däck, jag kommer bara inte ihåg vem.

jag har ett NYTT 200 däck liggandes för 1500:-

Jag köpte i Anderslöv. Hittade annonsen på blocket, precis som du Robban. Fick det monterat o balanserat för 1500:-
Han låter hälsa att det ff finns 180 däck till samma pris som ovan.

Men tack Gixxer för infon. Jag återkommer om 250 mil för då är det dax igen. De sista 250 milen gick på en månad.

Last edited:
El Garto skrev:

I fortsättningen beställer du av Mr K. :tummenupp .

Annars kontaktar du T509 eller mig om du vill ha fabriksnya däck. :tummenupp . K har beg bandäck för 1500-1800,
T509 och jag har nya för ca2100.. :tummenupp

Ok Maffan, I will.
Men hur gick det med R1:an, blev den fixad eller blev du några tusingar rikare?

Maffan skrev:

Annars kontaktar du T509 eller mig om du vill ha fabriksnya däck. :tummenupp . K har beg bandäck för 1500-1800,

Maffan skrev:

jag behöver ett däck snabbt som fan,går det att ordna?

El Garto skrev:
Ok Maffan, I will.
Men hur gick det med R1:an, blev den fixad eller blev du några tusingar rikare?
He he,, jo, den var klar idag,, kom 800meter, sen lämnade jag tillbaka skiten... Får se imorron om dom ger mig pengarna tillbaka,, detta kalas har kostat mig 1000:- i bensin och sedan lika mycket till till den som kört mig fram och tillbaka dom tre gångerna jag varit där,, fan hojen har gått 250 -300 mil sen jag köpte den 4/8, varav 150mil till och från verkstan 100mil till och från Örebro.. jag har kört den 6-7 dagar, resten av tiden har den stått på verkstan.. :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Maffan på Ogge....s dator (bögsurfing) :hihi

oGGe skrev:
He he,, jo, den var klar idag,, kom 800meter, sen lämnade jag tillbaka skiten... Får se imorron om dom ger mig pengarna tillbaka,, detta kalas har kostat mig 1000:- i bensin och sedan lika mycket till till den som kört mig fram och tillbaka dom tre gångerna jag varit där,, fan hojen har gått 250 -300 mil sen jag köpte den 4/8, varav 150mil till och från verkstan 100mil till och från Örebro.. jag har kört den 6-7 dagar, resten av tiden har den stått på verkstan.. :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Maffan på Ogge....s dator (bögsurfing) :hihi
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=133

Fel på varan
Är det fel på en vara du köpt har du enligt konsumentköplagen rätt att:
hålla inne betalningen,
kräva att felet avhjälps,
kräva en ny, felfri vara,
få prisavdrag,
få ersättning för reparation,
häva köpet och få pengarna tillbaka,
få skadestånd.
Men du kan förstås inte kräva alla alternativen. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien