däckbyte

• Thread starter Thread starter Skorpan
  • Start date Start date

sticky om däckbyte för dom som vill,ska jag fixa en?

• Antal röstningar
    0

Skorpan

Guest
Kollar intresset om däckbyte & balansering

Jag kan byta däck för dom som vill och fördelarna blir följande:
1. billigare än hon en vanlig däck/bil/mcverkstad
2. kommer kunna byta även kvällar och helger då vanliga verstäder har stängt,fördelen är att ni inte behöver ta ledigt från jobbet och kanske inte alltid kan (om jag inte är bortrest på t.e.x semester)
3. punkalagning MED RIKTIGA LAGNINGSLAPPAR från insidan (får nån punka på en lördag/söndag och det är sol och 25+ ute så har man ingen lust och ställa hojen i väntan på måndag och ett nytt däck)

finns det intresse så kommer det upp en ny tråd om det sen,polla på...

Last edited:
Skorpan skrev:

Jag kan byta däck för dom som vill och fördelarna blir följande:
1. billigare än hon en vanlig däck/bil/mcverkstad
2. kommer kunna byta även kvällar och helger då vanliga verstäder har stängt,fördelen är att ni inte behöver ta ledigt från jobbet och kanske inte alltid kan (om jag inte är bortrest på t.e.x semester)
3. punkalagning MED RIKTIGA LAGNINGSLAPPAR från insidan (får nån punka på en lördag/söndag och det är sol och 25+ ute så har man ingen lust och ställa hojen i väntan på måndag och ett nytt däck)

finns det intresse så kommer det upp en ny tråd om det sen,polla på...

Är absolut intressant.

En stor fördel för många (inkl. mig själv), vore om det fanns möjlighet att montera av hjulen på plats hos dig.
Alla kanske inte har grejor till detta hemma, dessutom vore det smidigt att kunna ta bågen till dig.

chrilla skrev:
Är absolut intressant.

En stor fördel för många (inkl. mig själv), vore om det fanns möjlighet att montera av hjulen på plats hos dig.
Alla kanske inte har grejor till detta hemma, dessutom vore det smidigt att kunna ta bågen till dig.
Anledningen till att jag inte vill ha massa spring i garaget är:
1. har garaget hos mina föräldrar,kommer det massa folk hela tiden så tröttnar dom rätt så snabbt och jag själv inte kommer o få ha min hoj där
2. stöldrisken,vill helst inte att okända ska ha reda på var min hoj står

Men det kan jag lösa genom att jag byter hoj/bil med varrandra under den timman som jag ska byta däcket för depåstöd mm har jag så det är inga problem :tummenupp

Skorpan skrev:

Helt klart intressant! För mig hänger det mest på priset å tillgängligheten.

Köper Du även in å säljer däck eller?

FÖRGÖRAREN

Förgöraren skrev:
Helt klart intressant! För mig hänger det mest på priset å tillgängligheten.

Köper Du även in å säljer däck eller?

FÖRGÖRAREN
nej däck har jag inga men det kan vi kanske lösa i framtiden genom ett stort köp på beg. bandäck som kanske blir billigare för "hela högen",det kan man ju kolla sen :tummenupp

Edit: dom som INTE bor i gbg behöver inte bry sej om och rösta i pollen tack

Last edited:
Jag är definitivt intresserad!
Det är många verkstäder som vägrar byta däck till ett vettigt pris om du inte köpt däcket hos dom. Kenneths MC är enda undantaget, han har så jävla bra service så att det känns som att svika honom om man inte köper däcket hos honom.

Servade hojjen hos honom i vintras, då hämtade han den hemma hos mig och sedan lämnade av den efter servicen var gjord :tummenupp

Frågade om han kunde fakturera mig då säger han att jag skall titta in och betala när jag har vägarna förbi :tummenupp

Kenneth är klockren :Bugar

Men ja jag är intresserad av billiga däckbyten :)

WORD!! Kennets mc och superbike ä dom enda i hela jävla stan som kan ur det här med hedern i behåll, dom e hjälpsamma utöver det vanliga!

vad skulle det kosta att byta ett däck skorpan???

helt klart intresserad efter som jag köper däcken igenom firman men inga grejer till att skifta själv har du möjlighet att balensera med lr :)

som sagt va tar du för däck byten och har du depå stöd lr ska vi bara ta med Fälgen??? alla dessa frågor

Är det billigare än 150 spänn för båda däcken med balansering? (T H Petterson vid mölndalsvägen)

Byte av däck alltså...

Last edited:
Majoren skrev:
Jag är definitivt intresserad!
Det är många verkstäder som vägrar byta däck till ett vettigt pris om du inte köpt däcket hos dom. Kenneths MC är enda undantaget, han har så jävla bra service så att det känns som att svika honom om man inte köper däcket hos honom.
kan säga att Kenneths är den ENDA verkstan som jag har full förtroende för
har haft lite med dom o göra och dom ställer ALLTID upp
han får :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5 möjliga (önska alla verstäder var såna)

Gottis skrev:
helt klart intresserad efter som jag köper däcken igenom firman men inga grejer till att skifta själv har du möjlighet att balensera med lr :)
#1 "Kollar intresset om däckbyte & balansering"
Gottis skrev:
har du depå stöd lr ska vi bara ta med Fälgen??? alla dessa frågor
#3 "depåstöd mm har jag så det är inga problem"
:)

ni får pris nästa vecka om intresset fortfarande finns :tummenupp

sharpedge skrev:
Är det billigare än 150 spänn för båda däcken med balansering? (T H Petterson vid mölndalsvägen)

Byte av däck alltså...
är det nån kompis till dej som byter för det priset eller är det TH?

Jag kan vara din första kund... jag har ett set däck som ligger här hemma och måste byta.... säg till när du har kommit igång så ska vi komma överens om en tid.. :yoparty

Skorpan skrev:
är det nån kompis till dej som byter för det priset eller är det TH?
Förra gången jag var där gick det på 150 :- för båda däcken (byte plus balansering)... Då fick man ta med sig däcken dit då.. du kanske har ett bättre deal så man kan köra dit hojen?
Och nej, inga kompisar där.

Men ditt förslag låter helt klart intressant :) Även om det är dyrare så känner man dig och vet att du gör det ordentligt :)

Sen så är det ju så att, varför inte gagna en polare istället för en firma..

sharpedge skrev:
Förra gången jag var där gick det på 150 :- för båda däcken (byte plus balansering)...
:rolleyes:
På fullaste allvar: om du nu har fått det så billigt så tycker jag att du inte ska svika dom som kund :tummenupp
Till er andra: det finns inte en jävla firma i stan som tar såna priser,ring några verkstäder så hör ni själva...

Edit: sharpedge-ringde TH för skojs skull och fick uppgift om 150:- per st-löst hjul,vid frågan om jag kunde köra dit hela hojen så sa dom: nää,vi tar bara lösa hjul men eftersom DU får det så billigt så tycker jag att du ska lämna in dina däck där :tummenupp

Last edited:
Skorpan skrev:
:rolleyes:
På fullaste allvar: om du nu har fått det så billigt så tycker jag att du inte ska svika dom som kund :tummenupp
Till er andra: det finns inte en jävla firma i stan som tar såna priser,ring några verkstäder så hör ni själva...

Edit: sharpedge-ringde TH för skojs skull och fick uppgift om 150:- per st-löst hjul,vid frågan om jag kunde köra dit hela hojen så sa dom: nää,vi tar bara lösa hjul men eftersom DU får det så billigt så tycker jag att du ska lämna in dina däck där :tummenupp
Oki 150:-/st hjul .... hmmm Jag fick betala 150:- för båda iaf. Dom gjorde säkert fel då. Och dom tog bara lösa hjul ja, det skrev jag innan (eller ja, på ett annat sätt :rolleyes: )
Men vi får la se, Jag hjälper ju hellre en dig än ett företag :) Och det att man kan köra dit hela hojen till dig så :tummenupp

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan