Däckbyte ingående, tips ? och vart = pris

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
börjar bli dax å kolla efter tat få nya sulor på mopen,

har inte letat däck på fyra säsonger så vänder mig till er andra mopedister.
tror cbren har 120 70 17 fram och 190 bak, nån som har nått bra tips på vem som har bra priser ?

ev gärna kanske nånstans inom rimligt avstånd från strömstad ( klart villig å köra en bit ) som kanske till och med gör bytet.:Bugar

Vill du ha hjälp så får du nog specificera lite. Finns dock X antal trådar som avhandlar detta :)

Vad kör du mest? bana? är du i klass med rossi?

eller vill du glida gata bara...

Köp, som många andra rekommenderar, Dunlop sportsmart både fram och bak. Har kört detta däck bak och var väldigt nöjd med både grepp och slitage.

körde michelin pilot road innan dess och var nöjd också. Dock så var dunlop däcket lite vassare.

Beställ hem däcken via t ex dack365.se eller liknande. Lossa däcken själv så sparar du säkert 500spänn om du kommer med dem lösa. Handlar om 15 minuter att plocka av bak och fram. Förutsatt att du har depåstöd då.

Annars kan jag inte hjälpa med firma, bor långt i från strömstad. Borde finnas en par stycken där också.

Last edited:
Prata med Mattias på racedays (Matter1 här på SH).

www.Racedays.se
Ligger på prästängen i strömstad.

Hälsa från mig :tummenupp

Last edited:
Köp, som många andra rekommenderar, Dunlop sportsmart både fram och bak. Har kört detta däck bak och var väldigt nöjd med både grepp och slitage.

körde michelin pilot road innan dess och var nöjd också. Dock så var dunlop däcket lite vassare.

Beställ hem däcken via t ex dack365.se eller liknande. Lossa däcken själv så sparar du säkert 500spänn om du kommer med dem lösa. Handlar om 15 minuter att plocka av bak och fram. Förutsatt att du har depåstöd då..

Behövde inte specifiera s¨å mycket mer, fick massa bra där.
vet jag körde på pilot road på några andra av mopparna jag haft, men fick ett bra tips om dunlopen där.

Kollade igenom annons delen här oxå och har nu lite funderingar på att kanske börja köra på filade slicks igen, brukade köpa däck på rudskogen förr och minns dom va nice å köra på, lite kort livslängd men får byta lite oftare :D

just ja, mattias har däckmaskin kanske ja.

Behövde inte specifiera s¨å mycket mer, fick massa bra där.
vet jag körde på pilot road på några andra av mopparna jag haft, men fick ett bra tips om dunlopen där.

Kollade igenom annons delen här oxå och har nu lite funderingar på att kanske börja köra på filade slicks igen, brukade köpa däck på rudskogen förr och minns dom va nice å köra på, lite kort livslängd men får byta lite oftare :D

just ja, mattias har däckmaskin kanske ja.

Mattias har hel verkstad nu :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...