Däck, var köpa?

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Var köper man däck bäst/billigast här i stan? Behöver nytt bakdäck då mitt e blankt mitt på nu... E d lugnets som gäller? Eller finns det andra firmor som kanske e villiga att ta betalt "utan kvitto"? Gäller däck + montering+ balansering.

Personligen så tycker jag http://www.mcdackonline.com var förbannat bra att beställa ifrån å billiga var dom med.

Metzeler 190-50-17 MeZ4
Metzeler 120-60-17 MeZ4

2200:- levererat till dörren det tycker jag e billigt + att från jag skickade iväg beställningen tog det 4 dagar att få dom till dörren via Schenker i Borås

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Glooie skrev:
2370578 Var köper man däck bäst/billigast här i stan? Behöver nytt bakdäck då mitt e blankt mitt på nu... E d lugnets som gäller? Eller finns det andra firmor som kanske e villiga att ta betalt "utan kvitto"? Gäller däck + montering+ balansering.

Arnes däckservice som ligger mellan Porsche och Stibix.
Förra sommarn bytte jag bakdäcket, ett Michelin Pilot Road. Dom gjorde allt jobb, kostade totalt ca 1800 kr.
Hjultomten har bra priser också, åtminstone på bildäck (borde väl ha mc-däck också). Ligger vid OK-macken på Getängsvägen.

Glooie skrev:
2370578 Var köper man däck bäst/billigast här i stan? Behöver nytt bakdäck då mitt e blankt mitt på nu... E d lugnets som gäller? Eller finns det andra firmor som kanske e villiga att ta betalt "utan kvitto"? Gäller däck + montering+ balansering.

kolla med Stens däck i gånghester,brukar ha bra priser...033-256200

Kippen skrev:
2371510 Arnes däckservice som ligger mellan Porsche och Stibix.
Förra sommarn bytte jag bakdäcket, ett Michelin Pilot Road. Dom gjorde allt jobb, kostade totalt ca 1800 kr.
Hjultomten har bra priser också, åtminstone på bildäck (borde väl ha mc-däck också). Ligger vid OK-macken på Getängsvägen.

Hjultomten låter ju inte fel. Bor ju inom gångavstånd därifrån. Får höra runt med dom ni sagt å kolla. Förresten, första bakdäcket ja byter, behöver man ta loss hjulet själv å lämna in, eller e d bara att lämna hojen så fixar dom allt?

Glooie skrev:
2371811 Hjultomten låter ju inte fel. Bor ju inom gångavstånd därifrån. Får höra runt med dom ni sagt å kolla. Förresten, första bakdäcket ja byter, behöver man ta loss hjulet själv å lämna in, eller e d bara att lämna hojen så fixar dom allt?

Det fixar dom om du vill. Brukar stå och vänta medan de jobbar.

kika in på mc.teknik köper du däcker där så får du det monterat gratis...

JAX i Målsryd var överlägset billigast när jag bytte på duccen förra året.
Bak+Fram+Arbete= 2300:-, har för mej det var Dunlop 208 jag köpte...
Dock vill dom att man tar av hjulen själv.

Jag snyltar lite på tråden och ställer en följdfråga: Är det någon som vet vart man kan få tag i beg. racedäck som bör gå igenom en besiktning?

Fireblejd skrev:
2413944 Jag snyltar lite på tråden och ställer en följdfråga: Är det någon som vet vart man kan få tag i beg. racedäck som bör gå igenom en besiktning?

Sök på sidans köp&sälj-avdelning...

Glooie skrev:
2371811 Hjultomten låter ju inte fel. Bor ju inom gångavstånd därifrån. Får höra runt med dom ni sagt å kolla. Förresten, första bakdäcket ja byter, behöver man ta loss hjulet själv å lämna in, eller e d bara att lämna hojen så fixar dom allt?

Drog på ett Michelin Pilot Road (bak) på Hjultomtens i fredags,monterat,balanserat och klart 1600kr :tummenupp

Kom med en lös bakfälg.

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!