Däck till semester resan!

BouleJohan

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CBR929RR -00 Svart
Tjenare alla!

Sitter här och planerar som mest och funderar vilket bakdäck jag skall välja inför semestertrippen neråt Europa. (Har ingen lust att köra slut på mitt rennsport på det viset).

Nu till frågan som någon säkert har ett bra svar på.....vad för däck skall jag välja för att åka en 6-700 mil, borde väl vara ngt hårdare touringdäck, ja ja....

MVH

Johan

Mina Pilot Road och MAcadam 100 brukar hålla nästan dubbla den sträckan med fullt tillräckligt grepp för gatåka.

Dunlop 207 funkar utmärkt på längvägar.
Bra i vått också.

Dessutom är de blandningsdäck, med hårdare gummi i mitten och mjukare på kanterna. Funkar därför hyfsat på bana. Jag kör duccen med knäskrap utan tendenser till släpp. I riktigt snabba kurvor så kasar framdäcket lite, men inte så att det inte är kontrollerbart.

Jag har hittils kört mer än 600 mil landsväg i bra tempo och 8 bandagar med klubben. Däcken är det fortfarande mer än 3mm kvar på.. Utom i kanterna.. Där är det mindre. :rolleyes:

Annars är ju Dunlop 205 ett alternativ. För självmordskandidater.

Dunlop 207 funkar utmärkt på längvägar.
Bra i vått också.

Dessutom är de blandningsdäck, med hårdare gummi i mitten och mjukare på kanterna. Funkar därför hyfsat på bana. Jag kör duccen med knäskrap utan tendenser till släpp. I riktigt snabba kurvor så kasar framdäcket lite, men inte så att det inte är kontrollerbart.

Jag har hittils kört mer än 600 mil landsväg i bra tempo och 8 bandagar med klubben. Däcken är det fortfarande mer än 3mm kvar på.. Utom i kanterna.. Där är det mindre.

Annars är ju Dunlop 205 ett alternativ. För självmordskandidater.

Jag körde åxå på D207 innan jag började köra beggade rennsport och jag var helnöjd. Dock kom väven fram efter 600 mil på landsväg.

Har du dåliga erfarenheter av D205? Det låter nästan så.

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar