Däck till Honda CB 900F Boldór

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Någon som vet bra däck till en boldor1981? Storlek på däck 100/90-19 fram 130/80-18 bak. Ska vara bra grepp i dom. Tack på förhand.

Michelin Pilot Activ
Bridgestone BT45
Men ska det verkligen vara 130 däck bak? Trodde 120 var orginal på dom... vet ej säkert.
Greppet räcker väl till, om du inte åker otroligt fort på bana. Då finns det risk för överhettning och halka som följd. Men kör du aktivt på väg så är greppet fullt tillräckligt bra.

Mats

Körde med Avon till min Boldor. 120 bak är orginal men 130 passar och ser lite fläskigare ut.

Jo jag har varit inne på bt-45. Tror oxå att det ska vara 120 bak,men sitter 130 på nu. Och det ser bra ut. Tack så mycket för alla svar.
Det blir till och titta efter nya däck nu:) Jesper.

Jo jag har varit inne på bt-45. Tror oxå att det ska vara 120 bak,men sitter 130 på nu. Och det ser bra ut. Tack så mycket för alla svar.
Det blir till och titta efter nya däck nu:) Jesper.

Jag köpte BT45 till min gpz 750 från 83, jag är väldigt nöjd med dem. Inte så dyra från däck-online heller.
Kört på gotland ring med hojen i somras och jag tyckte de funkade väldigt bra, känns inte som det är däcken som sätter begränsningen direkt.

Jag köpte BT45 till min gpz 750 från 83, jag är väldigt nöjd med dem. Inte så dyra från däck-online heller.
Kört på gotland ring med hojen i somras och jag tyckte de funkade väldigt bra, känns inte som det är däcken som sätter begränsningen direkt.

Nä jag kollade med däckonline inte så dyrt:) Sitter på gammla hårda däck som är kant på, så dom är inte så roliga. Satt på när jag köpte den,så det ska bli kul med nya däck. Känns inte så trygg när man lägger den.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti