Däck... suck.. Däck...

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Är verkligen i stort behov av ett nytt bakdäck. Tydligen ska Wheelerdealer vara billigast på södermalm, på ett byte om man nu inte beställer från ngn av de tyska sidorna. Jag har dock ingen möjlighet att ta loss mitt bakdäck o lämna in med lös fälg, så vilka är billigast i Stockholm med "allt-som-allt"?

Ringde nyligen till Comi o Örby mc. Men har ingen större aning om deras priser. De hade nämligen bara tid att svara i telefon för att säga att de inte hade tid att ta samtalet. :gnissla

Vad jag behöver bak är en michelin road pilot 180/55 zr 17 eller dylik.

Billigast hittills är Mcbolaget med 2400 kr för rubb o stubb. Ngn som vet ngt billigare?

Hur mycket panik är det med däcket?
Måste du ha det imorgon är det bara att betala men wheelerdealer har ju en del billiga däck liggandes oxå.

Prata med Wheelerdealer han har en polare inne i katakomberna
som ploppade ut och plockade av framfälgen och satte tillbaka den
för 150 pix.

Jag dumpade hojen på trotoaren gick och käkade lunch sedan var hojen omskodd.

PMa MrLind. Han har rejskörda bakdäck till betydligt lägre pris. Han kan säkert hjälpa dig att byta också.

Ahlstrom skrev:
Är verkligen i stort behov av ett nytt bakdäck. Tydligen ska Wheelerdealer vara billigast på södermalm, på ett byte om man nu inte beställer från ngn av de tyska sidorna. Jag har dock ingen möjlighet att ta loss mitt bakdäck o lämna in med lös fälg, så vilka är billigast i Stockholm med "allt-som-allt"?

Ringde nyligen till Comi o Örby mc. Men har ingen större aning om deras priser. De hade nämligen bara tid att svara i telefon för att säga att de inte hade tid att ta samtalet. :gnissla

Billigast hittills är Mcbolaget med 2400 kr för rubb o stubb. Ngn som vet ngt billigare?

Köp mitt... Jag köpte ett Pirelli Dragon 180/55/17 igår, men det är tydligen för stort för min hoj :(

Det måste bli fixat innan fredagen. Ska höra med Wheeledealer och så pma MrLind :-)

Övriga tips emottages tacksamt! :)

Maria1980 skrev:
Köp mitt... Jag köpte ett Pirelli Dragon 180/55/17 igår, men det är tydligen för stort för min hoj :(

Hade varit ett alternativ om jag hade kunnat tagit loss mitt bakdäck.

Ahlstrom skrev:
Hade varit ett alternativ om jag hade kunnat tagit loss mitt bakdäck.

Kör upp till Enköping med hojen i veckan, så möts vi på en däckfirma som fixar att sätta dit mitt däck på din bakfälg... :) Kostar nån hundring eller två på firma.

FUBAR skrev:
Jag betalade mindre än det för fram och bakdäck inkl frakt. (pilot road).

www.reifenversand.com

Låna någons depåstöd och ta loss hjulet själv.

Blir ett alternativ sen när jag har sett ngn ta bort och sätta på mitt bakdäck.
Vågar inte, ur ren säkerhetsaspekt, fixa det där själv än.

Maria: Enköping är inte ett möjligt alternativ. Det blir för omständligt, men tack ändå! :)

Ahlstrom skrev:

Jag har ett road 190/50-17 liggandes.. pm:a om du e intresserad

2100:- ca på COMI ifjol när jag kom med bakhjulet löst. Tittar du på deras hemsida under motorcykeldäck -Fram och Bakdäck - Radialdäck - landsvägskörning så hittar du en prisuppgift på 2028:- för ett 180/55 17 pilotroad lägg till ngt för montering så hamnar man ungefär där.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park