Däck på burk?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Såg igår att jag hade en spik i framdäcket på bilen, den pyser lite luft tror jag. Körde iof 7 mil igår och lufttrycket hade inte förändrats något men helt tätt lär det ju knappast vara. Min tanke var att kanske en "däck på burk" skulle kunna täppa till hålet om jag låter spikfan sitta kvar. Någon som vet hur det funkar med såna burkar?

FUBAR skrev:
Såg igår att jag hade en spik i framdäcket på bilen, den pyser lite luft tror jag. Körde iof 7 mil igår och lufttrycket hade inte förändrats något men helt tätt lär det ju knappast vara. Min tanke var att kanske en "däck på burk" skulle kunna täppa till hålet om jag låter spikfan sitta kvar. Någon som vet hur det funkar med såna burkar?
Låt spiken sitta och åk till en däckgubbe. han drar ur spiken och petar i en gummikork som ger fullgod reparation för vardagskörning med bilen.
kostar nog lika mycket som en däckspraysburk.
David.

tycker sån dära punka sprej är bara skit, kanske håller tät ett tag, men sen när du ska laga däcket så måste du göra rent inuti, vilket är ett helvete, tycker det är bättre och åka till närmaste däckverkstad och få det lagat, kostar ungefär lika mycket..

Tja, kanske är bättre att fixa det ordentligt. Men borde inte sprayen räcka ifall det bara pyser minimalt med luft, kommer bara ha däcken denna sommaren eftersom dom är ganska så slitna, ca 3 mm djup.
Dessutom är det inte helt säkert att laga med plugg, kompisen råkade ut för samma sak förra sommaren och däckgubben pluggade men det pyste ändå så han fick byta gummit.

däck på burk är bara till för att ta dig till verkstan. Det är inte en permanent lösning.

Ska kolla imorrn hur mycket som pyst ut, läcker det mycket så sätter jag ut fälgarna på annons, har org-fälgarna hemma med sprojlans nya däck på.

Tack för råden :tummenupp

*/ ?>
Back