Däck + drivpaket inköp i Stockholm

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Dax för mig o skaffa nytt framdäck (och drivpaket), tyvärr måste jag göra detta på billigaste möjliga sätt (är student). Kan någon vara schyst och berätta vart är billigast (eller är det så att alla butiker/verkstäder håller samma pris nivå?)
Jag bor i söderort (Hägersten), och känner mest bara till AVA Mc, men iom att servicen där suger vill jag inte ge dom mina pengar. Några andra förslag ? (är SMC medlem, osv). Gärna nåt ställe som kan utföra drivpaket byte och framdäck samtidigt, men ej krav (vill helst låta verkstad utföra arbetet).

Ny här, hittade ingen "däck" område på detta forum..

Anders

Är du student ska du inte lämna in hojen.. Bättre att göra det själv eller be en kompis hjälpa till om du inte kan, det är inte svårt.

Kolla mc-varuhuset!

fart freak skrev:
Dax för mig o skaffa nytt framdäck (och drivpaket), tyvärr måste jag göra detta på billigaste möjliga sätt (är student). Kan någon vara schyst och berätta vart är billigast (eller är det så att alla butiker/verkstäder håller samma pris nivå?)
Jag bor i söderort (Hägersten), och känner mest bara till AVA Mc, men iom att servicen där suger vill jag inte ge dom mina pengar. Några andra förslag ? (är SMC medlem, osv). Gärna nåt ställe som kan utföra drivpaket byte och framdäck samtidigt, men ej krav (vill helst låta verkstad utföra arbetet).

Ny här, hittade ingen "däck" område på detta forum..

Anders

Kommer inte från Stockholm, så jag kan inte tipsa om några speciella butiker/verkstäder.

Men jag kan berätta att det rent generellt är billigare att köpa däcket hos någon renodlad däckbutik, jämfört med en MC-handlare. Har däckhandlaren inte däcket hemma, kan de oftast beställa det och det blir garanterat billigare än hos MC-handlaren... De kan säkert byta däcket åt dig också! :tummenupp

Vill sälja mitt framdäck. Mez 4 gått cirka 600 mil.
annars kolla Mcvaruhuset, och gör det själv

Last edited:
Lelles har haft 25% på däck hela veckan... Sista dan idag tror jag. :brinnerup

För det första så är det lätt att själv byta drivpaket vilket är bra om man är sparsam med slantarna, så byt själv. Vad gäller däck så är enligt min erfarenhet Wheeler dealer på Kocksgatan på söder billigast på däck, dock får du lämna lös fälg. Annars finns Örby mc i Västberga som kan byta däcket och drivpaketet samtidigt utan att du behöver peta på en enda skruv :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...