cykeldator med inbyggd belysning

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
ninja stunt, drz stunt
som rubriken lyder. min fråga är vart kan man få tag i en sån???
jag har varit på alla cykelaffärer här i Östersund, tror jag. men ingen med inbyggd konstant belysning alltså inte nån som lyser när man håller in en knapp. sen får den gärna gå på 12v :)
erfarenheter? priser?
vart vart vart? länk?

Måste ju finnas nån variant? ( där man inte behöver köpa till ett skitfult hus av "alujumjum" för 900 spänn...)

På min xr har jag en digitalmätare utan inbyggd belysning så någon av de förra ägarna löste det genom att sätta en skyltbelysning vid styrkronan.
Kan ta ett kort på det hela om så önskas

Sigma har en med belysning. Dock INTE konstant och den drivs på batteriet. Visst du kan ju se hastigheten om du duttar på knappen men helt "godkänt" är det ju inte...

www.jofrab.se Kostar runt 470:- tror jag.

jag var sugen på en sån, men snikade och köpte Sigma Bc 1200 på clas ohlson för 150:- istället... :yoparty

annars finns ju "tillsatser" o köpa.. går på 1,5v batteri.. lite motstånd o lödning så går den ju på hojens batteri :tummenupp

TT100-20 TrailTech Endurance, färddator KTM 00-04, Husaberg 00-04 995,00 SEK
Alternativ:KTM 00-04, Husaberg 00-04Kawasaki KDX 95-04Honda CR 125-450 95-04Honda XR100/200 95-04Honda XR250/400/650 95-, CRFKTM EXC 00-04, HusabergSuzuki DRZ/RM 125-400 98-04Yamaha WR/YZ 125-450 98-04
I lager 1 stycken.

Färddatorer - Stryktåliga färddatorer med många funktioner. Färdiga kit till de fl esta hojar med dator, sensor, sensorkabel och monteringsmaterial specifi kt anpassat för modellen. Frästa aluminiumhållare fi nns att köpa separat. Byggda för att tåla att användas på en motorcykel och är vatten-, ler- och dammtäta. (Ej högtryck). Två modeller Endurance och Lynx. Endurance - funktioner: Hastighet Medelhastighet Maxhastighet Total körsträcka Körsträcka Körtid Tripptid - stoppur Total körtid – ackumulerad Klocka Oljebytesindikering Serviceindikering Ställbar trippmätare för roadbook åkning Programmerbar framhjulsomkrets mellan 1-3999mm (50”) Automatiskt start/stopp av körtid (stoppur) Kan lagra två hjulstorlekar för att enkelt kunna flyttas mellan två motorcyklar Två trippmätare som vardera kan hantera upp till 99999 km Max hastighet 299 km/h Tempopil visar om du är över eller under förinställd medelfart. Programmerbara serviceintervall separat för oljebyte och service. Bakgrundsbelysning, stängs av automatiskt efter 5 sekunder

Kanske nått sånt här skulle funka. Kostar 995:- hos karlströms motor, e ju igentligen för endurohojar men funkar nog till streetfigters också.

jaj ag vill ju inte h tusen funktioner utan hastighet trip och timräknare men de verkar som om man ska köpa en superduperdator med inbyggt barrometer för att den ska ha lyse i sig...

jaj ag vill ju inte h tusen funktioner utan hastighet trip och timräknare men de verkar som om man ska köpa en superduperdator med inbyggt barrometer för att den ska ha lyse i sig...

Du kan alltid få min begade Koso XR-SA inkl. extra kablage, sensorer etc.
Den har det du efterfrågar + belysning ;)

Bifogat

• bb007b00.jpg
    bb007b00.jpg
    63.3 KB · Visningar: 385
Du kan alltid få min begade Koso XR-SA inkl. extra kablage, sensorer etc.
Den har det du efterfrågar + belysning ;)

hur mycket vill du ha för den? :arsele
den såg riktigt naajs ut, är den lika stor som en vanlig cykeldator?? hur snabbt visar den?

hur mycket vill du ha för den? :arsele
den såg riktigt naajs ut, är den lika stor som en vanlig cykeldator?? hur snabbt visar den?

Det står att den visar 0-230 km/h och jag har för mig att den e lite större än en vanlig cykeldator. Men har den inbyggt batteri?

Sigma har en med belysning. Dock INTE konstant och den drivs på batteriet. Visst du kan ju se hastigheten om du duttar på knappen men helt "godkänt" är det ju inte...

www.jofrab.se Kostar runt 470:- tror jag.

jag var sugen på en sån, men snikade och köpte Sigma Bc 1200 på clas ohlson för 150:- istället... :yoparty

Sigma har en med belysning. Konstant och den drivs på mcbatteriet. Visst du kan ju se hastigheten hela tiden och helt "godkänt" är det ju ..

Belysningen är den lilla ram med två armar på varje sida, dioder. Sticker upp ca 30 mm.

Bifogat

• Duccen instrument.jpg
    Duccen instrument.jpg
    127.7 KB · Visningar: 791
Det står att den visar 0-230 km/h och jag har för mig att den e lite större än en vanlig cykeldator. Men har den inbyggt batteri?

Japp, den är numret större än de vanliga cykeldatorerna.
LCD-displayen är även den större, tydligare och med bättre belysning än cykeldatoralternativet. Körde med cykeldator och lös lampa innan och Koso'n e klart smuttare men dock lite större.

Den har ej inbyggt batteri utan man får sno 12V från hojens elsystem, troligtvis då batteridrift inte klarar av balysningen.

Mer exakta mått står i bilden.

Sigma har en med belysning. Konstant och den drivs på mcbatteriet. Visst du kan ju se hastigheten hela tiden och helt "godkänt" är det ju ..

Belysningen är den lilla ram med två armar på varje sida, dioder. Sticker upp ca 30 mm.

var säljer dom sådanna ? jag har letat på flera cykel affärer ? men inte hittat någon med konstant belysning... någon sida som säljer som du kan tipsa med ?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti