Cycle World om Ducati i MotoGP

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, KTM 1290 SAS, Suzuki DR650 avverkat: olika
Kevin Cameron ger sin bild av varför Ducati just nu är så framgångsrika i MotoGP.

Jag vet inte om det han säger stämmer, men det låter rimligt i mina öron.

Länken går till en film som är en timme och femton minuter lång. Kan du skriva något om innehållet, vad du tyckte var speciellt intressant och relevant?

Länken går till en film som är en timme och femton minuter lång. Kan du skriva något om innehållet, vad du tyckte var speciellt intressant och relevant?

Nu lyssnade jag bara med ena örat medans jag gjorde annat men han diskuterar hur japanerna byggde hojarna som dom ville och förarna skulle anpassa sig medans ducati byggde hojarna runt förarna som förarna ville ha dom och sedan diskuterar han massor av ingenhörsmässiga detaljer i konstruktionerna.

Är man intresserad av det ingenjörsmässiga i hur hojarna konstrueras så är den värd att lyssna på. Det är alltså bara prat så du kan lyssna medans du gör når annat.

Jag tyckte att det var mycket kring hur de har gått till väga med delande av data som var intressant. Även tankar om hur viktigt det är med feedback från cykeln.
Jag lyssnar på det som podcast och har alltid 1,5 ggr hastighet eftersom Kevin Cameron ibland tar tid på sig mellan orden.

Det kommer ett avsnitt i veckan och oavsett ämnet tycker jag att det är värt att lyssna på.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back