cvk40 fugge...borra luftburk

klr600

ForkLiftDriver
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
kawa klr600 -89
Har jag förstått det rätt att detta e en vaccum fugge? Hur funkar det om jag tänkte slänga iväg snorkeln+ borra hål i burken kombinerat med k&n insatsfilter på min klr600, även slipon ska monteras o dynokörning ska utföras. Har för mig att jag läste i nån tråd att förgasarna reagerar olika på uppkapning av burken beroende på om det är vaccum eller inte.

om du har tur fungerar det hyffsat,, om du rycker bort snorkeln och borrar ett till lika stort hål motsvarande där snorkeln satt och går upp 10% i huvudmunstycke så är du i närheten av bra. men för att få det optimalt så kan det sluta med att du får trycka ihop trottelfjädern ,strappsa eller naja med tunn ståltråd eller bäst av allt om du har tålamod är att sy ihop fjädern!! ja du läste rätt man kan trycka ihop fjädern 10mm dvs man ska försöka få fjädern att bli 10mm kortare efter ihopsyning snurra tråden (vanlig sytråd gärna björntråd) doppa sedan dit snabblim då får du en kanonfin trådsvets:tummenupp på så vis får man lättare lyft och snabbhet på trotteln vid gaspådrag och blir man missnöjd är det bara att skära av tråden eller dra ihop fjädern lite till. Ja du hör att det kan ta sin tid att bestycka in en vacummare:gnissla har du kollat om det finns dynojetkitt till klr? Om det finns så får du en bättre utprovad nål för öppnare filter o dämpare även munstycke för öppnad luft & buller så du behöver igentligen inte bromsa i bänk då! Rekomendationstabell medföljer kittet:tummenupp OBS sätt i större munstycke innan du provkör efter modden annars blir du depprimerad för den går garanterat sämmre än förut utan större munstycke!! Det kan ibland röra sig om mer än 10% bara att gå upp i bestyck tills den går sämmre och sedan tillbaka till lämpligt:tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...