Cuts till TL1000R sitter inte fast...

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Blekinge
Hoj
TL1000R
Jag läste för några veckor sedan på nätet om en kille som tappat sin cuts under färd...jag skrattade naturligtvis rått och mumlade något om "slarver" och "infantil imbecill". I söndags skulle jag ut på min vanliga kurvtagningsövning på diverse motorvägspåfarter. På väg ut från stan blåser jag om en Ford Fiesta, får en litet bakhjulssläpp och känner att något "händer" bakom mig. Tittar i backspegeln och ser en gul cuts (läs: min cuts) flyga i luften och landa med ett vidrigt skrap. När jag snackade med Claessons Motor i Bromölla, fick jag veta att jag tydligen inte är ensam om detta...Har någon av er råkat ut för samma sak? Vad kostar en ny kuts? (har hört smärtsamma siffror på ca 2000-2500:-). Jag kontaktade även en lackeringsfirma och de menade att eftersom cutsen är lackad i två färger, skulle en omlackering kosta minst 1500:-.... Jösses...är det ngn som har en gul cuts att sälja??

mvh
/Nisse
orwellian@bikerider.com
 
Det brukar vara lackat i en färg och den andra färgen dekalerad. Men omlack låter ju mer ekonomiskt än en ny i vilket fall som helst. Prova att säkra cutsen med nånting. En bagagestropp eller nåt, bara så den inte kan åka i marken. Sen kan man ju se över låsmekanismen, nåt måste ju vara fel.
 
tl1000r-nisse skrev:
Jag läste för några veckor sedan på nätet om en kille som tappat sin cuts under färd...jag skrattade naturligtvis rått och mumlade något om "slarver" och "infantil imbecill". I söndags skulle jag ut på min vanliga kurvtagningsövning på diverse motorvägspåfarter. På väg ut från stan blåser jag om en Ford Fiesta, får en litet bakhjulssläpp och känner att något "händer" bakom mig. Tittar i backspegeln och ser en gul cuts (läs: min cuts) flyga i luften och landa med ett vidrigt skrap. När jag snackade med Claessons Motor i Bromölla, fick jag veta att jag tydligen inte är ensam om detta...Har någon av er råkat ut för samma sak? Vad kostar en ny kuts? (har hört smärtsamma siffror på ca 2000-2500:-). Jag kontaktade även en lackeringsfirma och de menade att eftersom cutsen är lackad i två färger, skulle en omlackering kosta minst 1500:-.... Jösses...är det ngn som har en gul cuts att sälja??

mvh
/Nisse
orwellian@bikerider.com

Om du fick bakhjulssläpp var det ju tur att bara kutsen for i backen ;)

Antagligen har du börjat öva bakhjulsåka....Eller åker mycket bakhjul?
Jag hade tur som upptäckte att min hade pajat innan den åkte av.
Plasten inuti kutsen som ska hålla den på plats, viker sig när man trycker arslet mot kanten varje gång man ska wheela. Till slut åker låsningsmekanismen upp!

Ett förslag, Köp krashkåpor till hela hojen för 4000 Spänn undertiden du letar en ny bakkuts?
 
m du fick bakhjulssläpp var det ju tur att bara kutsen for i backen
Antagligen har du börjat öva bakhjulsåka....Eller åker mycket bakhjul?
Jag hade tur som upptäckte att min hade pajat innan den åkte av.
Plasten inuti kutsen som ska hålla den på plats, viker sig när man trycker arslet mot kanten varje gång man ska wheela. Till slut åker låsningsmekanismen upp!
Ett förslag, Köp krashkåpor till hela hojen för 4000 Spänn undertiden du letar en ny bakkuts?

**********

Nej, för tusan. Inget åkande på bakslangen för mig! Jag är en snäll kille... >;-> Men kutsen _är_ jämrans svår att "klicka" på plats...
 
Mattias skrev:
Det brukar vara lackat i en färg och den andra färgen dekalerad. Men omlack låter ju mer ekonomiskt än en ny i vilket fall som helst. Prova att säkra cutsen med nånting. En bagagestropp eller nåt, bara så den inte kan åka i marken. Sen kan man ju se över låsmekanismen, nåt måste ju vara fel.

Ja. och det tråkiga är att imho är hojen 10^3 ggr snyggare _med_ kuts än utan...
 
tl1000r-nisse skrev:
Ja. och det tråkiga är att imho är hojen 10^3 ggr snyggare _med_ kuts än utan...

Japp, håller med om att det ska vara cuts på en TLR.
Har du en -98 ? Isåfall är det ett känt fenomen som åtgärdades på de senare årsmodellerna. Om du går till tlplanet.com eller gixxer.com (TL-forumet) och söker där är jag säker på att någon har instruktionerna på hur man enklast fixar problemet.

O.T. Besök även vår TL-tråd och mullerfest-tråden. :tummenupp
 
antingen sätt en "kedjeliknade annordnig som håller den kvar om den lossnar eller fäst den me karborband det borde hålla den på plats :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top