Crosslyft?

hemulenavpjatt

meecrob
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hej,

Jag håller på med ett projekt i skolan där vi ska utveckla en crosslyft, och jag tänkte fråga er om lite hjälp.
Jag skulle vilja veta vad ni skulle vilja ha för funktioner på en lyft och vad ni skulle betala för en lyft med de funktionerna.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Jag förstår inte syftet? För att lasta eller mecka?

Jag lyfter in min cross för hand i bilen, ett hjul i taget. För mek använder jag en pall som jag också lyfter upp hojen på för hand. Och jag förstår faktiskt inte dom som håller på och meckar med krångliga konstruktioner för att utföra något av de målen.

Ber om ursäkt att jag lät så negativ nu, du kommer säkert få andra positivare förslag också.

Min pall är helt öppen upptill i mitten vilket jag gillar när man ska tömma ut olja. Men det varierar ju lite hur oljepluggen sitter monterad. Sedan är den gummerad ovanpå. Består av två avkapade remsnuttar från en snöskotervariator dom är tjocka och bra.

Jag reagerar bara lite snabbt på att dom visar med två hojar men ingen med en stor fet tvåtaktskrök. Jag gissar på att den tar i och kanske ställer till lite.
Bara en tanke.

Smartare än så blir det knappt :yoparty

Som redan nämnt så är det väl just om man har hoj med oljeplugg på sidan. Går inte riktigt tömma på ett smidigt sätt men hojen på pall, men går säkert att lösa!

Dock kvarstår ju problemet att man sällan eller aldigt kan tömma med plugg på sidan utan att luta hojen iaf. Då görs det utan att hojen står på pall vanligast iaf.

Vidare känns det ju som en relativt mättad marknad. Jag hade försökt hitta något mer nytt och inovativt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT