Crosshoj till 5,5 åring.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag tänkte hitta en cross till min tjejs 5,5-åring. Det börjar osa katt nu när han börjat med fotboll, lyssnar på Erik Saade och köper Zlatanbilder och fotbollskort och sån dynga. Måste få pågen på rätt köl känner jag. :D

Nu är min fråga till er som har kottar, vad köper man? Tänkte börja med nåt gammalt skit (ej kinaskrot) som han kan få bolma runt i tjejens hästhage med till att börja med och känna sig för. Budget för det ca 3-3500 spänn. Sedan lite skydd och prylar förstås utöver det.

Tips om vad som funkar tages tacksamt emot, och har ni nån vettig knarr till salu i norra skånetrakten så kan det kanske bli affär.

Yamaha PW50, finns även som TWS PY50 från samma fabrik men till ett helt annat pris, de är dock helt identiska och alla delar har samma reservdelsnummer så det är inget mysko Kina-skit.
PW50 användes förr på alla sommarland runtom i landet och är bevisat slitstarka maskiner.

PW:n är ganska liten och han kommer troligen att växa ur den snart men det viktiga är att han känner sig bekväm o trygg med storleken på hojen, en lite större hoj där han inte når ner riktigt kan innebära att glädjen uteblir och då blir han aldrig en bra förare.

En några år gammal PY50 kan du sälja ytterligare några år senare utan att förlora några pengar att tala om.

Yamaha PW50, finns även som TWS PY50 från samma fabrik men till ett helt annat pris, de är dock helt identiska och alla delar har samma reservdelsnummer så det är inget mysko Kina-skit.
PW50 användes förr på alla sommarland runtom i landet och är bevisat slitstarka maskiner.

PW:n är ganska liten och han kommer troligen att växa ur den snart men det viktiga är att han känner sig bekväm o trygg med storleken på hojen, en lite större hoj där han inte når ner riktigt kan innebära att glädjen uteblir och då blir han aldrig en bra förare.

En några år gammal PY50 kan du sälja ytterligare några år senare utan att förlora några pengar att tala om.

Det där var ett bra tips !! Jag ser att man kan få en PY50 från typ 05 för nästan samma pris som en PW från tidigt 90-tal.
Verkar riskfritt när kvaliteten är så nära Yamaha. :)

Busa turbo.

Pw och Py50 blir man inte missnöjd med, evighetsmaskin.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back