Cross i göteborg hur löser man de?

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Hej Jag ska börja plugga på chalmers om ett år och kommer då köpa mig en lägenhet nära där. Men jag vill kunna köra cross på bana när jag får tid och undrar hur ni löser det med förvaringen av hojen?

Mvh:)

Håll utkik i gbg-delen, finns dem som ibland annonserar om garageplatser.
Tyvärr har statistiken hos "föreningen för behållandet av hojar" inte varit speciellt bra.
Lås den ordentligt, det rullar tillräkligt med crossar på vägarna.

Har ingen lösning på ditt problem men undrar för egen del var man kan köra i göteborgsområdet. Funderar på att köpa en mincross till pojken(6år) och en 250 till mig själv men vet inte om det finns några grustag eller liknande där det är lagligt att köra.

Har ingen lösning på ditt problem men undrar för egen del var man kan köra i göteborgsområdet. Funderar på att köpa en mincross till pojken(6år) och en 250 till mig själv men vet inte om det finns några grustag eller liknande där det är lagligt att köra.

Blixås i mölndal/ Balltorp är cross och endurobana. jag vet att det även finns barn grupper på separat bana där.

Finns en bana på hisingen också, minns inte vad den heter, ligger i skogen mellan storaholm och säve depå.

MA-Lerum har crossbana i Floda, är väl ca 3 mil från Gbg, ligger precis vid motorvägen lätt att hitta. www.ma-lerum.com har även cross skola för småttingarna.

Dessvärre så är det nog så att köra i grusgropar inte är speciellt laglig..... eller omtyckt av dom som driver grustagen/groparna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT