Cross fälgar på¨en KTM 625 SMC -05

Jettman

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
YZ 250
Nu börjar jag känna att jag måste skaffa cross fälgar till min 625.
Men vad jag förståt så kan man inte köra med en liten bromsskiva i fram, man måste fräsa lite i oket för att det inte ska ta i ekrarna och flytta skivan en bit.

Men jag fundera på om man kan skaffa ett ok från en cross och använda det istället. Men då är ju frågan om man kan få fast det på något sätt.

Har inte provat men frågan är om du måste byta nedre delen av fästet om det inte går att fixa med adapter. Men jag känner inte till någon som orkat skaffa ett till ok!

Jonasson skrev:
2460978 Är det inte lättare att köra med "stora skivan" på crossfälgarna bara?

Har kört ett antal gruskörningar och har aldrig haft några problem med stora skivan, så varför krångla till det!

Men om man ska köra med det vanliga oket så måste man väll antigen fräsa lite i oket eller flytta hjulet åt ett håll. Å då tämkte jag om man skafade ett ok från en cross så kanske man slapp detta

chukabowa skrev:
2462246 passar inte oket från en 640 enduro då??

Kanske det men fortfarande måste den anpassa till fästena som är till 4-kolvs oket istället.

Jettman skrev:
2462216 Men om man ska köra med det vanliga oket så måste man väll antigen fräsa lite i oket eller flytta hjulet åt ett håll. Å då tämkte jag om man skafade ett ok från en cross så kanske man slapp detta

Det är inte bara det, du måste flytta ut skivan också med distans! Men visst, försök och låna någon,s 2-kolvsok och mät upp!

Last edited:
OM man har stora skivan på så äre bara å bulta på endurofälgarna eller? :va *blev osäker*

Jonasson skrev:
2460978 Är det inte lättare att köra med "stora skivan" på crossfälgarna bara?
Lite väl mycket stopping power för grus/gegga, lättare att bromsa omkull sig, men det är klart att det funkar om man inte suger i för hårt på bromsen.

sgtpepper skrev:
2463067 Lite väl mycket stopping power för grus/gegga, lättare att bromsa omkull sig, men det är klart att det funkar om man inte suger i för hårt på bromsen.

Använder inte frambromsen så mkt, går på ställ genom kurvorna istället!!!! :D

Bumpar denna tråden lite.
Är sugen på grushjul till min 625a för att dubba till vintern eller köra lite skog.
Någon som vet vilka fälgar jag ska leta efter? Söker och söker men hittar inte vilket axel mått som gäller eller något.
Vet någon om fälgarna från 625 sxc passar rakt av (utöver slipa i bromsoket som det skrivs mycket om) eller det är adapterkit som gäller där också?
Isåfall var kan man finna adapterkit ?

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25