Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vilken av dessa skulle ni rekomendera köp av ?
Och vad är deras svagheter ?
Har nämligen tänkt sälja av motorn efter sommaren och vill ha något som är hyggligt eftertraktat och driftsäkert (Mer lättsålt)
Tycker den ser väldans klumpig ut jämnfört med husabergs modeller
Vikt effekt ? på LC4 Ska främst åka skogs vägar/ Traktorväg
Kan påpeka att jag körde kx500 förut och det är den som ska ersättas
Är det inget sämre än traktorväg är det LC4 du skall åka, vikten ger stabilitet.
Självklart är det så, fast lc4 har klart bättre driftsäkerhet.
KTM 625/660 har ungefär samma effektuttag som Husaberg.Varför är det så viktigt med kedjan på höger sida?
Jag har ägt både en 640 och en fe450...en raceenduro är betydligt vingligare i 100 knyck...vikten är en anledning, chassigeometri en annan.
Vill du inte lyssna, varför fråga?
Motorn som ska i senare har drevet på just den sidan
Klart jag lyssnar =)
Men vikten kan knappast ha så stor betydelse när vi snackar stabilitet ? iaf inom 25-30 kilo (Dock har den det när den ska lyftas ur ett surhål eller ställas upp efter att ha vurpat)
Tror mer på chassi geometri som du säger ? Men detta är ju ganska självklart då dom är gjorda för 2 helt olika saker
Att en race enduro är snabbare i styret än Motard anpassad för svensson åka är väll givet ?
Saken är väl den att 150kg, för en LC4, vs 110kg, för en race maskin, är ganska stor procentuell skillnad vilket märks. Jag har ägt både Husa och Ktm LC4. LC4'an är inte klumpig alls, kör du inte mycket bana kommer du antagligen inte märka det. Gick för övrigt bra att åka ifrån sporthojjar på bana med en KTM 640. Jag tyckte min ZX-9r var mycket klumpigare än LC4'an.
Om planen är att byta ut motorn kan det ju vara läge att kolla lite på hur dimmensionerna i övrigt på hojen passar den nya motorn, ram, svingbredd, lager etc. För att förenkla det arbetet.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |